۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۱۲۴۳۷
در آستانه شهادت امام جعفر صادق؛

فضاي‌ كاشان با تشییع ۲ شهيد مدافع حرم عطرآگين شد

پيكر دو شهيد مدافع حرم امروز در شهرستان كاشان با حضور مردم شهيد پرور شهرستان كاشان تشييع و در گلزار شهداي دارالسلام به خاك سپرده شد.
تشييع دو شهيد مدافع حرم در كاشان تشييع دو شهيد مدافع حرم در كاشان تشييع دو شهيد مدافع حرم در كاشان تشييع دو شهيد مدافع حرم در كاشان تشييع دو شهيد مدافع حرم در كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، در مراسم باشكوه تشييع  پيكر شهيدان مدافع حرم، شهيد علي شير رضايي و شهيد ناظر رحيمي از لشكر تيپ فاطميون كه پيش از ظهر امروز همراه با قرائت زيارت عاشورا و اقامه نماز به امامت آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه دركاشان برگزار شد، مردم ولايتمدار كاشان پيكر پاك و مطهر اين دو شهيد را تشييع كردند و با حضور اين دو شهيد والامقام فضاي كاشان بار ديگر عطرآگين شد.

شهيد ناظر رحيمي و شهيد علي شيررضايي، دو لاله پر پر مدافع حرم از تيپ فاطميون بودند كه در نبرد با تروريستهاي داعش در سوريه به شهادت رسيدند.

در مراسم تشييع اين دو شهيد والامقام حجت الاسلام شمس الدين احمدي مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، با اشاره به اينكه در قرآن بيش از 10 آيه در رابطه با شهيد بيتان شده است، گفت: هر كلمه از اين آيات وصفي از اوصاف شهدا را دارد.

وي افزود: خداوند در آيه 169 سوره مباركه آل عمران در وصف شهيد مي فرمايد ‹‹وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ›› شهيد زنده است و حيات دارد.

حجت الاسلام احمدي گفت: شهيد حيات خاص خودش را دارد كه ديگران از آن بي بهره هستند و دليل آن نيز ‹‹عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ›› روزي است كه نزد خدا دارند و اين درحالي است كه ديگران از چنين امتيازي برخوردار نيستند.

وي افزود: هيچكس با مرگ خوشحال نمي شود و تنها شهدا هستند كه با شهادت خود خوشحال مي شوند و اين كرامتي كه خدا به شهدا داده است، بنابراين مرگ به اندازه اي تلخ است كه هيچكس راضي نمي‌شود يكبار ديگر زنده شود و دوباره بميرد اما شهيد از خداوند درخواست مي‌كند تا او را زنده كندتا بارديگر در راه او شهيد شود.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان گفت: هرچند شيريني شهادت با مرگ همراه است اما لذتي كه در شهادت به انسان داده مي شود در هيچ مرگي چنين لذتي براي انسان وجود ندارد.

وي با اشاره به چشم به راه بودن شهيد براي بازماندگان خود، ابراز کرد: شهدا مي‌خواهند تا بازماندگان آنها در دنيا توشه اي براي خود بردارند و بنده و اسير دنيا و پست و مقام و نام و نان و شهرت نشوند، چرا كه انسان تا دل نكند، شهادت به انسان داده نخواهد شد و اين امتحان الهي براي ما است و شهيد نيز چنين ويژگي را دارد.

حجت الاسلام احمدي ادامه داد: شهيد جرياني است كه از هابيل به ارث رسيده است به اين معني كه از ابتداي خلقت بحث شهيد و شهادت همراه با انسان بوده است و انسان نبايد در بستر بميرد، بلكه انسان بايد مقاومت و مجاهدت كند و استقامت داشته باشد و از حق و حقيقت دفاع كند تا به شهادت برسد.

وي اظهار داشت: جريان شهادت و خط سرخ شهادت تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد و اگر متوجه باشيم، شهدا زمينه ساز ظهور امام زمان (عج) هستند و اين حقيقتي انكار ناپذيراست، بنابراين امروز شهدا در مسيرجريان عاشورا قرار گرفته اند و مانند رودخانه اي عظيم به هم متصل خواهد شد تا ظهور محقق شود.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان گفت: در باور هيچكس نمي گنجيد كه جريان شهادت به اين وسعت و گستردگي باشد،  اما امروز جريان شهادت روز به روز گسترده مي شود و شهداي مدافع حرم در تيپ فاطميون و تيپ زينبيون يكي بعد از ديگري به هم متصل مي‌شود.

حجت الاسلام احمدي، با اشاره به اينكه رزمندگان حزب الله لبنان عنوان كرده اند درس شهادت را از جوانان رزمنده ايران در 8 سال دفاع مقدس آموخته اند، افزود: اين ادعا، بيانگر همانه اتصال و جريان شهادت است كه به هم متصل است.

وي با تأكيد بر اينكه بايد به ياد شهدا باشيم،گفت: به ياد شهدا بودن خوب است اما مهمتر از به ياد شهدا بودن، با شهدا بودن است، بيان فضيلت شهيد خوب است اما بيان حقوق شهدا مهمتر است، چرا كه شهدا نسبت به ما حق حيات، عزت، آبرو و حق امنيت دارند.

 مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، گفت: ما امروز هرچه داريم از شهدا داريم و شهدا ميزبان هستند و ما ميهمان هستيم و امروز شهدا همه كاره هستند و ما بايد از شهدا براي آخرت خود توشه بگيريم./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات