۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۱۲۳۸۹
مسؤول دبیرخانه کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین:

مقابله با جنگ نرم مشروط به تقویت باورهای دینی جوانان است

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه باید در مساجد باورها و اعتقادات دینی بیشتر از همیشه مورد تقویت قرار گیرد، گفت: جامعه امروز با جنگ نرم فرهنگی رو به رو است مقابله با این جنگ مشروط به این است که تا می‌توانیم مسائل قرآنی و باورهای دینی جوانان را تقویت کنیم.
حجت الاسلام علی رمضانی

حجت الاسلام علی رمضانی مسؤول دبیرخانه کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: مساجد بهترین مکان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری است از این رو باید با ارتباط صمیمانه و تعامل نیکو با جوانان آنها را به سوی مساجد جذب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به رموز موفقیت در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد افزود: رمز موفقیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد مشروط به برنامه‌ریزی هدفمند و مدیریت کارآمد مسؤولان مربوطه در این زمینه است از این رو مسجدی موفق است که فعالیت‌های فرهنگی خود را در راستای برنامه ریزی منظم به اجرا درآورد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ادامه هدف از اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری را ایجاد بستری مناسب در جهت همدلی و تعامل با مساجد دانست و اظهار کرد: مساجد از دیرباز مکانی برای خلوت و انس گرفتن با ذات احدیت بوده است از این رو مساجد بهترین مکان برای حل مشکلات ذهنی و آرامش روانی است به طور یقین انجام فعالیت‌های فرهنگی در مساجد موجب تقویت و غنای روحی افراد خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در مساجد باورها و اعتقادات دینی بیشتر از همیشه مورد تقویت قرار گیرد ابراز کرد: جامعه امروز با جنگ نرم فرهنگی رو به رو است مقابله با این جنگ مشروط به این است که تا می‌توانیم مسائل قرآنی و باورهای دینی جوانان را تقویت کنیم و به گونه‌ای عمل کنیم که اعتقادات دینی مردم محکم‌تر شود.

حجت الاسلام رمضانی در ادامه با اشاره به اهمیت اوقات فراغت تصریح کرد: لازم است کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جهت استفاده درست کودکان و نوجوانان از اوقات فراغت برنامه‌ریزی سازماندهی شده‌ای را در نظر داشته باشند به طور یقین اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد در دراز مدت می‌تواند اثر رضایت بخشی را در رشد فکری جوانان داشته باشد.

وی در پایان گفت: ایجاد جاذبه در مساجد مشروط به خودسازی است ما زمانی می‌توانیم در مساجد جاذبه ایجاد کنیم که نسبت به خودسازی درونی خود اقدام کرده باشیم در این صورت است که با همدلی و تعامل نیکو می‌توانیم افراد را جذب کرده و موجب تقویت ابعاد فکری و معنوی آنها خواهیم شد./873/ت303/ب1

ارسال نظرات