۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۱۲۳۸۷
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر:

انقلاب اسلامی جلوه ای از نور علم امام صادق است

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب انقلاب اسلامی را جلوه ای از نور علمی امام صادق دانست و بر مقابله حوزویان با جریان نفوذ با استفاده از این نور الهی تأکید کرد.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت شهادت امام صادق(ع) عنوان کرد: آن حضرت، پیشوای تفکر و اندیشه بود و شهادت آن امام به معنای مهار علم حقیقی و دوری بشریت از فهم و بصیرت است.

وی افزود: امام صادق(ع) توانست پرچمدار و پیشوای نهضت جهانی تا ابد باشد و نهضت علمی در جهان را به اذن الهی به نام خود رقم بزند.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: آنچه در زندگی سراسر نور آن حضرت می تواند الگویی تمام عیار برای جامعه آماده رشد و ترقی باشد، همت، تلاش و جهاد علمی است که آن امام معصوم با دریافت وضعیت زمان و مکان توانست از این فرصت استفاده کرده و مطلوب ترین نتیجه را برای سرنوشت بشریت رقم بزند.

وی اضافه کرد: امروز اشعه تابناک علوم و معارف امام صادق(ع) همچون خورشیدی بر آسمان تفکر و اندیشه بشریت نورافشانی می کند و پیروان جهل و ظالمان هرگز نمی توانند از تابش علم امام جلو گیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر شکل گیری بزرگ ترین نهضت علمی را حاصل تلاش های امام صادق(ع) دانست و خاطرنشان کرد: آن حضرت در ابعاد مختلف زندگی بشریت توانست انسان هایی را با هدایت و ارشاد به علم و تقوا همراه با صبر و شکیبایی تربیت کرده و زمینه ساز شکل گیری بزرگترین حرکت علم دوستی و علم یابی در جهان شود.

وی اضافه کرد: آن امام مباحثه در مسائل علمی را ثواب اعظم می دانستند و مطالعه، تحقیق، علم آموزی، معرفت و آگاهی را لازمه زندگی انسان به شمار می آوردند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب تأکید کرد: باید بدانیم خفاشان تاریکی پرست و پیروان سیاهی و جهل در هر زمانه ای می کوشند نور علم و آگاهی را خاموش کنند و این شاگردان امام صادق(ع) هستند که در قرون مختلف ظهور کرده و با اصحاب جهل و ظلمت جنگیده اند تا اسلام مترقی و برتری آخرین دین خدا اثبات شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با نور علم برگرفته از مکتب امام صادق(ع) پایه گذاری شد و نور انقلاب با جهل آمریکا، صهیونیزم و مرتجعان منطقه مقابله کرده و چون مشعلی درخشان مسیر و راه عبور بندگان را به سوی خدامحوری و تکامل روشن می کند.

وی ابراز کرد: حوزه های علمیه ساختاری برگرفته از نور علم امام صادق(ع) است و پیروان این مکتب باید در بعد علمی و عملی فعال شده و اجازه ندهند فرهنگ نفوذی و وارداتی برگرفته از استعمار، سیاهی و تباهی، نور معرفت امام صادق را به حاشیه براند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با پیروی از احادیث، روایات و کلمات نورانی آن حضرت، در زندگی فردی و اجتماعی بتوانیم موفقیت های خوبی کسب کنیم./872/ت302/ج

ارسال نظرات