۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۱۲۳۸۳
امام جمعه اهرم:

ایستادگی و دفاع از ارزش‌های اسلامی مهم‌ترین دستاورد شورای نگهبان است

امام جمعه اهرم با بیان اینکه شورای نگهبان نمی‌گذارد قانونی در مجلس تصویب شود که با شرع و دین مقدس اسلام هم‌خوانی نداشته باشد، گفت: ایستادگی و دفاع از ارزش‌های دینی و نظام اسلامی مهم‌ترین دستاورد شورای نگهبان است.
امام جمعه اهرم

حجت‌الاسلام عیسی راستگو، امام‌جمعه اهرم در گفتگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر  با اشاره به اینکه شورای نگهبان یک نهاد انقلابی است، گفت: شورای نگهبان باید مواظبت کند که قوانین خلاف شرع مقدس اسلام یا قوانینی در تضاد و مخالف با قانون اساسی جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی تصویب نشود.

وی افزود: قبل از انقلاب هم قوانینی در مجلس تصویب شود که این قوانین یا با شرع مقدس یا با قانون اساسی هم‌خوانی نداشت و در تعارض بود؛ به همین دلیل این ترس وجود داشت که ممکن است در جمهوری اسلامی هم احیاناً در مجلس شورای اسلامی چنین قوانینی تصویب شود و فلسفه وجودی شورای نگهبان هم جلوگیری از این مسأله است.

امام جمعه اهرم با اشاره به هجمه‌های دشمنان خارجی و داخلی علیه شورای نگهبان، اظهار داشت: اهداف این هجمه‌ها تضعیف جایگاه این نهاد مقدس و انقلابی است.

حجت‌الاسلام راستگو خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند شورای نگهبان را تضعیف کند؛ به عنوان مثال در جریان فتنه 88 هدفشان این بود که مهر باطلی بر انتخابات ریاست جمهوری سال 88 بزنند و به نوعی یک سیلی هم به شورای نگهبان بزنند.

به گفته وی دشمنان در آن سال می‌خواستند شورای نگهبان را وادار به عقب‌نشینی کند و بگویند انتخابات را باطل می‌کنیم؛ اما رهبر معظم انقلاب و شورای نگهبان ایستادگی کرده و از موضع انقلابی و اسلامی دفاع کردند.

حجت‌الاسلام راستگو با اشاره ثمرات وجودی شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: افرادی که طبق بررسی شورای نگهبان بر روی کار می‌آیند افرادی هستند که سابقه کیفری و انحرافی ندارند.

مؤسس مدرسه علمیه ریحانه النبی اهرم اضافه کرد: شورای نگهبان کسی را صد درصد تأیید نمی‌کند؛ بلکه ملاک شورای نگهبان ظواهر است و طبق ظواهر و اسناد تأیید می‌شود؛ یعنی اینکه آن فرد صلاحیت دارد که آن پست را داشته باشد؛ اما این صلاحیت صددرصدی برای یک نفر نیست.

حجت‌الاسلام راستگو تصریح کرد: به همین دلیل ممکن است افرادی در جایگاه ریاست جمهوری یا در نمایندگی مجلس حرف‌هایی بزنند که خلاف ارزش‌ها باشد و در این مواقع نباید تقصیرها را به گردن شورای نگهبان انداخت.

امام جمعه اهرم با بیان اینکه ایستادگی و دفاع از ارزش‌ها مهم‌ترین دستاورد شورای نگهبان است، اظهار کرد: این نهاد نمی‌گذارد قانونی در مجلس تصویب شود که با شرع و دین مقدس اسلام و با مذهب شیعه هم‌خوانی نداشته باشد که این دستاورد بسیار مهمی است.

وی با اشاره به شخصیت اعضای شورای نگهبان، افزود: آیت‌الله جنتی یکی از شخصیت‌های انقلابی است که در بین سایر شخصیت‌ها تاکنون بیشترین خدمت را به انقلاب انجام داده؛ به همین دلیل هم دشمن تلاش می‌کند که شخصیت ایشان را خرد کند.

حجت‌الاسلام راستگو ادامه داد: آیت‌الله جنتی از یاران انقلاب و امام و مرید رهبر معظم انقلاب بوده و از شخصیت‌هایی است که مخلصانه برای انقلاب اسلامی کار می‌کند؛ به‌گونه‌ای که همواره گفته است ما افتخارمان این است که عمرمان را در راه انقلاب سپری کنیم و در انقلاب خدمت کنیم/846/ت302/ب1

ارسال نظرات