۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۱۲۳۷۵
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی مطرح کرد؛

دوقطبی شدن جامعه سبب تضعیف توان نیروهای داخلی کشور می شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب هم بارها تأکید کرده اند، دو قطبی شدن جامعه اسلامی سبب می شود انرژی احزاب مختلف صرف تضعیف یکدیگر شود که این موضوع اصلاً به مصلحت مردم و کشور نیست.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در سخنرانی سه شنبه شب که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، با اشاره به برخی آسیب های موجود در جامعه، گفت: برخی از مردان جامعه غیرتشان را از دست داده اند.

وی مرد بودن انسان را فراتر را جسم انسان ها دانست و اظهار کرد: امیر مؤمنان(ع) خطاب به مردان عرب در مسجد می فرماید شما شبه مرد هستید ولی مرد نیستید، امروز دیدم شانه های زنانتان که برای خرید به بازارها آمده بودند به شانه های مردان نامحرم برخورد می کند؛ متأسفانه جامعه امروز ما هم با چنین مسائلی روبرو است که مردان غیرتشان را از دست داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی اضافه کرد: حجاب های معرفت الله، ریشه معرفت به الله را می سوزاند و یکی از بزرگ ترین و مؤثرترین حجاب های معرفت، پادشاهان منحرف هستند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تشریح کرد: یکی از موارد منفی که قرآن راجع به رفتار فرعون تبیین می کند، مسأله فرقه فرقه کردن شهرها و دو قطبی سازی ها است؛ زیرا پادشاهان منحرف با دو قطبی کردن جامعه سعی دارند به پادشاهی خود تداوم ببخشند، عملی که در حال حاضر کشورهای مستکبری چون آمریکا و انگلیس در راستای استمرار بخشیدن به استعمار کشورهای جهان سوم آن را پیگیری می کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها برای از بین بُردن دو قطبی در جمهوری اسلامی ایران بیاناتی را فرموده اند؛ زیرا دو قطبی شدن از این نظر که سبب می شود احزاب مختلف جامعه انرژی خود را صرف تضعیف یکدیگر کنند اصلاً به مصلحت مردم و کشور نیست.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع) هیچ قدرتی توان خاموش کردن نور الهی را ندارد، افزود: فرعون به واسطه تفرقه اندازی در مُلک خود آن قدر اعضای جامعه را ضعیف کرده بود که بعد از دیدن خوابی که توسط معبران به متزلزل شدن پایه های حکومتش تعبیر شد، تا حدودی توانست از آمیزش زن و شوهرها جلوگیری کند تا نطفه ای منعقد نشود و آن شخص موعود؛ یعنی حضرت موسی(ع) به دنیا نیاید، شرایط خفقان به گونه ای بود که اگر نطفه ای منعقد می شد و مأموران دولتی متوجه می شدند، شکم زن را پاره می کردند و شوهرش را هم اعدام می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: با وجود همه تدابیر نطفه حضرت موسی(ع) در نزدیکی کاخ فرعون منعقد شد و با معجزات فراوان جان حضرت موسی(ع) از خطرات محفوظ ماند و آن چه خداوند اراده کرده بود محقق شد./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات