۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۱۲۳۴۵
دبیر اجرایی جشنواره شعر عربی رضوی خبر داد؛

ارسال ۱۸۳ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر عربی رضوی/ ۵ مرداد ورود نمادین کاروان امام رضا در خرمشهر

موسوی با اشاره به استقبال بسیار خوب شاعران از جشنواره بین‌ المللی شعر عربی رضوی، گفت: ۱۸۳ اثر به دبیرخانه جشنواره از سوی شاعران داخلی و خارجی ارسال شده است.
جشنواره رضوی

سید کریم موسوی، دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌ المللی شعر عربی رضوی، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به استقبال بسیار خوب شاعران اظهار داشت: ۱۸۳ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که در این میان ۳۰ درصد آثار متعلق به شاعران خارج از کشور و بقیه از سوی شاعران کشورمان ارسال شده اند.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌ المللی شعر عربی رضوی گفت: بیشترین آثار خارجی به ترتیب متعلق به شاعران عراقی، لبنان، سوریه، امارات، بحرین و یمن است که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد کمی و کیفی هستیم.

این مقام مسؤول ادامه داد: داوری های اولیه و نهایی برای انتخاب هشت برگزیده شعر شعبی و فصیح انجام شد و هیأت داوران این دوره از جشنواره عباس حزباوی، سید شُبَر حسینی، سالم ساری، علی عفراوی طرفی و عدنان غزی هستند.

موسوی با بیان اینکه افتتاحیه ۱۰ مردادماه به میزبانی شهرستان کارون و حضور شخصیت های ملی و استانی خواهد بود، عنوان داشت: مراسم اختتامیه این جشنواره طبق روال همه ساله در شهرستان شوش و مرقد دعبل خزاعی و شب ۱۱ مردادماه برگزار می شود.

وی در رابطه با ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به کشورمان بیان کرد: این مراسم ۵ مردادماه در شهرستان خرمشهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد منطقه آزاداروند و مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد خرمشهر از مسیر میدان مقاومت تا مسجد جامع خرمشهر خواهد بود.

لازم به ذکر است، هشتمین جشنواره بین‌ المللی شعر عربی رضوی از مجموعه برنامه ‌های فرهنگی پانزدهمین جشنواره بین‌ المللی امام رضا (ع) است که فراخوان آن در سطح کشور منتشر شده است. 

این جشنواره به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) همزمان با دهه کرامت در استان خوزستان برگزار می‌ شود./۹۴۵۶/د۱۰۱/ب۱

ارسال نظرات