۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۵۱۲۳۳۳
رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان:

جلوگیری از ورود مهره‌های استکبار به ارکان نظام از مهم‌ترین خدمات شورای نگهبان است

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان با بیان اینکه پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی هدف تشکیل شورای نگهبان است، گفت: شورای نگهبان از ورود افراد غرب‌گرا و مهره‌های استکبار به ارکان نظام جلوگیری می‌کند.
ابوالحسن معماری، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان

ابوالحسن معماری، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه فلسفه وجودی شورای نگهبان در قانون اساسی بیان شده است، اظهار داشت: هدف از ایجاد این نهاد مقدس در ساختار نظام اسلامی بر اساس اصل 91 قانون اساسی پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی است.

وی افزود: این نهاد انقلابی متشکل از 12 نفر است؛ شش نفر فقیه عادل آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز که از سوی ولی فقیه منصوب می‌شوند و شش حقوقدان که از سوی قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند و پس از تأیید مجلس شورای اسلامی، تشکیل‌دهنده شورای نگهبان خواهند بود.

معماری اضافه کرد: بر اساس اصل 94 قانون اساسی تمامی مصوبات مجلس شورای اسلامی باید به شورای نگهبان فرستاده شود تا مغایرت و عدم مغایرت آنها با شرع مقدس، احکام اسلامی و قانون اساسی تشخیص داده شود تا در ادامه به مجلس شورای اسلامی و سپس قوه مجریه برای اجرا ارجاع یابد.

این مقام مسؤول ادامه داد: مصوبات مجلس که در حقیقت ریل‌گذاری قانون اساسی هستند همه باید با تأیید شورای نگهبان به مرحله عمل برسند.

معماری در رابطه با هجمه‌های صورت گرفته علیه شورای نگهبان در آستانه انتخابات، گفت: نهادی که جلوی نفوذ پیاده‌نظام‌های داخلی دشمنان و استکبار ایستاده تا مبادا همچون پیش از انقلاب اسلامی از ملت ایران به عنوان یک طعمه استفاده کنند، شورای نگهبان است؛ ازاین‌رو این شورا در آستانه انتخابات مورد هجمه‌های شدید قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مانعی در برابر نفوذ افراد در حاکمیت نظام اسلامی است، افزود: امام راحل بارها نسبت به عدم تکرار سرنوشت مشروطیت هشدار داد؛ به این دلیل که در مشروطه اصل دوم متمم قانون اساسی که باید پنج تن از علمای تراز اول در مورد مصوبات مجلس اظهارنظر می‌کردند به مرحله عمل درنیامد و عملاً سبب شد تا احکام مخالف اسلام در مجلس دوره مشروطه تصویب و نیروهای غرب‌گرا، تجددطلب و سکولار وارد مجلس شوند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان گفت: امروز با گذر 39 سال از نظام جمهوری اسلامی می‌بینیم که شورای نگهبان با چشم بیدار و آگاه و بر اساس قانون اساسی راه‌های نفوذ افراد و یا نامحرمان را به ارکان نظام اسلامی سد کرده تا مبادا افراد غرب‌گرا و مهره‌های استکبار وارد ارکان نظام شوند.

معماری اضافه کرد: با وجود شورای نگهبان هیچ مصوبه مخالف اسلام در مجلس شورای اسلامی تصویب نمی‌شود؛ ازاین‌رو دشمنان با تضعیف این نهاد در پی دست کشیدن شورای نگهبان در پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی هستند، حال آنکه این نهاد بر اساس وظایف محوله از سوی قانون اساسی و با توکل به خدا هیچ کاری به هجمه‌ها ندارد و وظیفه خود را انجام می‌دهد.

وی در رابطه با ریاست آیت‌الله جنتی بر شورای نگهبان، اظهار داشت: حقیقتاً آیت‌الله جنتی چهره و ستاره‌ای درخشان در نظام اسلامی بوده و باسابقه‌ترین عضو شورای نگهبان است که از بدو تأسیس تاکنون در آن خدمت می‌کند، ایشان فقیهی عادل، متقی، شجاع و باهوش که خار چشم دشمنان خارجی و داخلی است.

معماری به تبلیغات منفی رسانه‌های انگلیس علیه آیت‌الله جنتی در انتخابات مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: دشمنان از نام آیت‌الله جنتی وحشت دارند؛ چون در برابر خواسته‌های ناحق آنها همچون سدی استوار ایستاده است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله جنتی این است که اعمال ایشان بر اساس اخلاص و تقرب به خدا بوده، تنها از خالق می‌ترسد و در برابر طاغوتیان کوتاه نمی‌آید و ملت مسلمان به علت شجاعت و صلابت و اصرار وی در اجرای حق و قانون همواره قدردان هستند./9456/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات