۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۱۲۳۳۱
آیت الله حیدری:

آیت الله جنتی مایه افتخار نظام و کشور است

آیت الله حیدری گفت: آیت الله جنتی شخصیتی ارزنده است و خداوند قاطعیت، حلم، حوصله، متانت، ریزبینی و دقت را به وی داده و در حقیقت مایه افتخاری برای نظام و کشور است.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه جایگاه حقوقی شورای نگهبان برای محافظت و پاسداری از قانون اساسی است، افزود: شبیه چنین تشکیلاتی در همه نظام های متمدن دارای حکومت دموکراسی و قانون اساسی تحت عنوان دادگاه قانون اساسی و امثالهم وجود دارد اما امتیاز شورای نگهبان در آن است که افزون بر حفاظت از قانون اساسی، حفاظت از قانون شرعی را بر عهده دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قانون شرعی در قانون اساسی کشورمان بر همه قوانین اصلی و فرعی، اساسی و عادی حاکمیت دارد، اظهار داشت: به این خاطر است که نصف شورای نگهبان را فقهای جامع الشرایط و نصف دیگر را حقوقدانان تشکیل می دهند و جمعا 12 نفر در آن حضور دارند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه بحث نظارت بر انتخابات مختلف در نظام اسلامی جز انتخابات شوراهای شهر و روستا دیگر وظیفه شورای نگهبان است، ابراز داشت: بر طبق قانون نظارت شورای نگهبان جنبه استصوابی دارد؛ به این معنا که در همه مراحل حاکمیت دارد و از این جهت است که جریان های مشکل دار بنای دشمنی و مقابله با آن را گذاشته اند.

آیت الله حیدری ادامه داد: ریشه طمع کاری های اجانب از جهت نفوذ در دستگاه های اجرایی از سوی شورای نگهبان برچیده می شود؛ از این رو بیگانگان و جریان های ضد انقلاب فوق العاده به آن حساسیت دارند که متأسفانه برخی جریان های داخلی در میدان دشمنان اسلام و ایران اسلامی بازی و در برابر این شورا صف بندی کرده و به تخریب آن می پردازند.

وی با بیان اینکه دود تخریب های شورای نگهبان به چشم همه طرفداران نظام اسلامی خواهد رسید، تصریح کرد: دلسوزان نظام و انقلاب که دلشان برای امام، خون شهدا و آرمان های بزرگ اسلامی می تپد باید از شورای نگهبان حمایت و صف واحدی در پشتیبانی از آن تشکیل دهند تا با اقتدار تام و کامل به وظایف قانونی خودش عمل کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تنها راه تضمین تداوم انقلاب اسلامی افزون بر حاکمیت ولایت فقیه، شورای نگهبان است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان در رابطه با ریاست آیت الله جنتی بر شورای نگهبان اظهار داشت: ریاست آیت الله جنتی بسیار عالی و ارزنده است و خداوند قاطعیت، حلم، حوصله، صبر، متانت، ریزبینی و دقت را به وی داده و در حقیقت مایه افتخاری برای نظام و کشور است./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات