۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۱۲۳۱۵
قائم مقام دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان:

خدمت رسانی به محرومان اولویت نمایندگی های آستان قدس در استان ها است

قائم مقام دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان گفت: مطالبات رهبر انقلاب در زمینه رسیدگی به محرومان در ستور کار نمایندگی های آستان قدس در استان ها قرار گرفته است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فتحی نیا، قائم مقام دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان امروز در حاشیه نشست اصحاب رسانه با موضوع قرارگاه رسانه رضوی که در مرکز صداوسیمای خوزستان برگزارشد، اظهار داشت: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی حدود هشت ماه می شود که در استان خوزستان تاسیس شده است.

قائم مقام دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان درباره هدف تشکیل این نمایندگی، افزود: هدف از تشکیل این دفتر نمایندگی در استان، مسائل فرهنگی و اجتماعی در راستای رسیدگی به خانواده های نیازمند و محرومان استان است.

فتحی نیا در ادامه ابراز داشت: از زمانی که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد، مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ وی مطالب مهمی همچون رسیدگی به محرومان و نیازمندان، نشر فرهنگ رضوی و نشر فرهنگ وقف و نذر را تاکید کرده بودند که باید به آن توجه خاصی شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس مطالبات مقام معظم رهبری در این راستا معاونت امداد مستضعفین در آستان قدس رضوی تشکیل شد و زیر مجموعه این معاونت خدا را شکر منجر به تاسیس دفاتر نمایندگی آستان در استانها شد.

قائم مقام دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان بیان داشت: عرصه های فعالیت این دفتر در استان خوزستان بسیار مطلوب بود و فعالیت های فراوانی جهت نشر فرهنگ رضوی صورت گرفت.

فتحی نیا با اشاره به فعالیت هایی که از سوی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان صورت گرفته است، تصریح کرد: اعزام زائر اولی ها یعنی کسانی که براساس نیازمندی قادر نبودند به حرم امام رضا(ع) مشرف شوند با کمک خیرین و خود آستان قدس به مشهد مقدس اعزام شدند که ایاب و ذهاب و اسکان از طرف استان خوزستان و سه روز غذا از سوی آستان بوده است و این اعزام ها همچنان براساس نیازمندی های افراد ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رساندن بسته های غذایی به مستمندان، اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم و تشکیل اردوهای جهادی از دیگر فعالیت های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان بوده است و کماکان ادامه دارد.

قائم مقام دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان درباره کانون خادم یاران رضوی گفت: کسانی که نمی توانند در مشهد مقدس خادم شوند می توانند در سایت خادم یاران ثبت نام کنند و پس از تشکیل پرونده و گذراندن دوره آموزشی در دفتر نمایندگی استان می توانند فعالیت هایی که در این گزارش دادیم را براساس حکمی که برای آنها صادر می کنیم در استان به خدمت محرومان مشغول شوند و بعد از یک سال خدمت می توانند در سال های بعدی سالیانه چهار بار به حرم امام رضا(ع) مشرف و مشغول خادمی شوند.

وی در پایان اذعان داشت: تاکنون حدود 400 نفر در کانون خادم یاران رضوی از استان خوزستان ثبت نام کردند./9453/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات