۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۲۴۶
رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان بوشهر:

شورای نگهبان سد راه نفوذ دشمنان به نظام اسلامی است

رییس هیأت نظارت بر انتخابات استان بوشهر با اشاره به آثار و نتایج درخشان فعالیت شورای نگهبان در کشور، گفت: اقدامات این نهاد انقلابی سد راه نفوذ دشمنان به بخش‌های مختلف نظام اسلامی است.

حجت الاسلام حسین دشتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) بوشهر، امروز در همایش بصیرتی ویژه ناظرین شورای نگهبان شهرستان بوشهر، با اشاره به ماهیت حکومت اسلامی، اظهار کرد: قوانین اسلامی و حاکمان مبتنی بر دین دو معیار حکومت اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه این دو محور تضمین‌کننده قرار داشتن یک مجموعه در نظام اسلامی هستند، اضافه کرد: تشخیص این دو ویژگی مهم بر عهده شورای نگهبان بوده و با فعالیت این نهاد انقلابی تضمین می‌شود.

این استاد حوزه علمیه یادآور شد: در زمان راهپیمایی‌های سال 57 مردم از علما و روحانیان مطالبه کردند که چرا پنج نفر از علما ناظر بر قانون و مقررات اسلامی مجلس نیستند و این مطالبه باید عملیاتی و اجرایی شود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شورای نگهبان که از ارکان نظام است، تشکیل شد و مطالبه مهم مردم برای نظارت علما و فقها بر قوانین عملی شد.

حجت‌الاسلام دشتی که رییس هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استان بوشهر هم بود، تصریح کرد: اگر ما بخواهیم قانون و مجریان حکومت را کنترل کنیم و قوانینی که مجلس وضع می‌کند اسلامی باشد، چاره‌ای جز فعالیت شورای نگهبان نداریم.

وی اظهار داشت: شورای نگهبان سد راه دشمن برای نفوذ به ارکان نظام اسلامی است؛ زیرا دشمنان همواره تلاش می‌کنند با وارد کردن مهره‌های خود به بخش‌های کلیدی کشور، در این جایگاه‌های حساس مجری و نیرو داشته باشند تا بتوانند اهداف شوم خود را عملیاتی کنند.

حجت‌الاسلام دشتی تأکید کرد: شورای نگهبان با تیزبینی و بررسی همه سخنرانی‌ها، سوابق و دیدگاه‌ها از نظر نوع نگرش، اخلاق و رفتار فرد را تأیید می‌کند و با این کار سد راه نفوذ دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از روشنفکران با هدف دهن‌کجی به نظام، شورای نگهبان را به استبداد و تنگ‌نظری متهم می‌کنند و برای مسائل ساده‌ای چون سفر زن و دختر به خارج از کشور با رضایت شوهر و ولی، این نهاد انقلابی را متهم می‌کنند؛ در حالی که این یک مسأله شرعی است./846/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات