۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۱۲۱۹۷
معاون فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نگاه دانش بنیان به حجاب امری ضروری است

معاون فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: لازم است دانش بنیان به موضوع حجاب و عفاف نگاه شود و در این جهت باید دانش و آمار و آسیبهای اجتماعی بیان شده و نه تنها دانشجویان بلکه تمام اقشار از نظر علمی اقناع فکری شوند.
فرشته روح افزا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، فرشته روح افزا، معاون فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، صبح امروز در نشست تخصصی عفاف و حجاب با موضوع راه کارهای ترویج عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها که در سالن اجتماعات شهید حسن پور سپاه ناحیه امام حسن برگزار شد، گفت: در جهت پرداختن به موضوع عفاف و حجاب اتخاذ نگرشی متفاوت و مبتنی بر افزایش دانش در افراد مورد نیاز است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اینکه کف جامعه به سمت منفی در عفاف و حجاب پیش می‌رود مشخص است که بحثهای مورد نیاز و کافی در جامعه وجود نداشته و نه تنها افراد بلکه بزرگان و مسؤولان نیز در این مقوله اقناع نشده‌اند.

روح افزا سپس با بیان اینکه صرف صحبت کردن مستقیم در رابطه با عفاف و حجاب راه کار مناسبی در این زمینه نیست عنوان کرد: با توجه به اینکه آموزش و یادگیری در جامعه به ویژه در عصر حاضر صرفا از طریق گفتمان و سخن نیست و آموزش از راه‌های گوناگونی صورت می‌گیرد و در بخش هویتی و شخصیتی افراد نیز کم کار شده لازم است ابتدا به افزایش دانش افراد توجه داشت.

وی در ادامه با تاکید بر نقش دانش در موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: لازم است دانش بنیان به موضوع حجاب و عفاف نگاه شود و در این راستا باید دانش و آمار و آسیبهای اجتماعی بیان شده و نه تنها دانشجویان بلکه تمام اقشار از نظر علمی اقناع فکری شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پرداختن به اثرات اجتماعی بد حجابی ضروری است ابراز داشت: در راستای پرداختن به موضوع عفاف و حجاب بیان اثرات اجتماعی بی حجابی و بدحجابی در جامعه ضروری است، ما باید واقعیتهای بی حجابی، بدحجابی و بی عفتی و اثرات سوء آن در جامعه را مطالبه کرده و آنها را تبیین کنیم.

وی در ادامه افزود: پرداختن به حجاب با صرف توجه به پوشش تبیینی صحیح از این موضوع نیست،با این کار نگاه قرآن کاملا تبیین نمی‌شود، زیرا در قرآن موضوع نگاه، راه رفتن و تبرج، حرف زدن زنان در جامعه و سایر موضوعات نیز آیه‌هایی مربوط به حجاب به شمار می‌آیند و باید در راین راستا مورد توجه قرار گیرند، در واقع نگاه تک بعدی به حجاب اجبار دینی را مطرح کرده و با آن حقیقت دینی بیان نمی‌شود./955/پ202/ب1

ارسال نظرات