۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۱۲۱۷۵
امام جمعه الشتر:

شورای نگهبان تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت نظام است

امام جمعه الشتر شورای نگهبان را تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت نظام عنوان کرد و گفت: مجتهدان این شورا به تشخیص خود و با توجه به منافع مردم عمل می کنند.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، شورای نگهبان را از ارکان مهم نظام عنوان کرد که اسلامیت نظام را تأیید می کند.

وی با بیان اینکه به واسطه مسؤولیتی که در نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان قرار گرفته است، مردم این نهاد را با فعالیت در این حوزه بشناسند، افزود: همه طرحهایی که به مجلس فرستاده می شود و باید با قانون و شرح مطابقت داشته باشد بر عهده شورای نگهبان است.

امام جمعه الشتر با اشاره به اینکه همه افراد جامعه بر ضرورت وجود شورای نگهبان اذعان دارند، افزود: این شورا به عنوان رکن نظارتی از حقوق شرعی و قانونی مردم دفاع می کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه دغدغه عالمان دینی از زمان تأسیس مجلس شورای ملی بر ضرورت چنین تشکیلاتی تأکید می کردند، خاطرنشان کرد: به برکت نظام اسلامی این شورا تشکیل شد.

وی شورای نگهبان را شاقول جمهوریت و اسلامیت عنوان کرد و اظهار داشت: این شورا تضمین کننده جمهوریت و اسلامیت در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه الشتر با اشاره به اینکه شورای نگهبان متشکل از فقهی مجتهد است، یادآور شد: حسن شورای نگهبان این است که فقها بدون در نظر گرفتن مسائل و جریانات سیاسی در داخل و خارج به تشخیص خود عمل می کنند./302/9459/ب1

ارسال نظرات