۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۱۲۱۶۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین:

برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نشان دهنده فرهنگ و ‌آگاهی جامعه است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین استفاده درست از اوقات فراغت را نشان دهنده فرهنگ صحیح آن جامعه دانست و گفت: جامعه‌ای که برای جوانان و نوجوانان خود برنامه منظم و درستی را تنظیم می‌کند نشان می‌دهد که از فرهنگ و آگاهی بالایی برخوردار است.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت اوقات فراغت دانش آموزان گفت: اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان یک فرصتی است که باید مسؤولان با برنامه‌ریزی دقیق زمینه شکوفایی استعداهای این قشر را فراهم سازند.

وی در ادامه با اشاره به حضور دانش آموزان در برنامه‌های اوقات فراغت افزود: اگر دانش آموزان به طور جدی و عملی در برنامه‌های مختلف شرکت داشته باشند زمینه شکوفایی ظرفیت‌ها و توان علمی و مهارتی در آنها حاصل می‌شود از این رو این مسأله هدف بسیار مهمی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با بیان اینکه شرکت افراد در برنامه های اوقات فراغت باید بر اساس نیاز و علاقه مندی آنها باشد اظهار کرد: برنامه های اوقات فراغت باید به صورت تفکیکی بر اساس محدوده سنی و علاقه مندی جوانان و نیازهای آنها بوده و در پایان باید مورد ارزیابی جدی قرار گیرد از این رو پر کردن اوقات فراغت در بین افراد جامعه و خانواده ها نباید به معنای گذران وقت باشد.

وی در ادامه استفاده درست از اوقات فراغت را نشان دهنده فرهنگ صحیح آن جامعه دانست و ابراز کرد: جامعه‌ای که برای جوانان و نوجوانان خود برنامه منظم و درستی را تنظیم می‌کند نشان می‌دهد که از فرهنگ و آگاهی بالایی برخوردار است در این راستا هم والدین باید به برنامه‌های فراغتی فرزندان خود توجه داشته و اوقات فراغت آنها را به کارهای اجباری و خسته کننده تبدیل نکنند.

حجت الاسلام نظری در ادامه با اشاره به برآورد هزینه درباره برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های اوقات فراغت ابراز کرد: برنامه‌های اوقات فراغت و اردوهای دانش آموزی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شود که هم بازدهی و کیفیت مطلوبی داشته باشد و هم هزینه زیادی را به خانواده‌های آنها تحمیل نکند چون در غیر این صورت مشارکت افراد در این برنامه‌ها به شکل کمی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان آینده کشور بوده و سرنوشت جامعه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت بر همین اساس این قشر بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی و تهاجمات فرهنگی قرار دارند از این رو برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت آنها باید به شکل سنجیده و کارشناسی شده صورت بگیرد تا بازدهی شایسته و مطلوبی را داشته باشد./303/873/ب1

ارسال نظرات