۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۱۲۱۶۳
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

برخی برای جلب رأی مردم از گناه و معصیت طرفدارای می کنند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نباید به تبلیغاتی که نامزدهای انتخاباتی در رده های مختلف می کنند توجه داشته باشیم، برخی حاضر هستند برای جلب رأی افراد، از گناه و معصیت طرفدارای کنند.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: انتخاب راهبر در دنیا و آخرت انسان تأثیر بسزایی دارد.

وی در ادامه مبحث حجاب های معرفت الله افزود: آیات متعددی از قرآن و روایات زیادی از معصومین(ع) به انسان اخطار می دهد که مواظب باشید در مسیر سیر الی الله به آفات و حجاب های معرفت به الله گرفتار نشوید؛ یکی از چیزهایی که از حجاب های معرفت الله است و اصلاً اجازه نمی دهد انسان معرفت کسب کند، رهبر فاسد و منحرف است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که انتخاب راه و راهبر دقت زیادی می طلبد، اظهار کرد: دلیل این که خداوند افرادی همچون معصومین(ع) را به عنوان راهبران بشریت معرفی می کند این است که ایشان جمیع صفات کمالات را دارا هستند و با راهنمایی هایشان می توانند انسان را در صراط مستقیم سیر دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیه هفتاد و یکم سوره اسراء که می فرماید«یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ فَمَنْ أُوتِیَ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ فَأُولَئِکَ یَقْرَءُونَ کِتَابَهُمْ وَلا یُظْلَمُونَ فَتِیلاً»، تشریح کرد: انسانی که در دنیا از شخصی پیروی می کند در آخرت نیز با او محشور خواهد شد؛ جهنمی شدن یا بهشتی شدن انسان در گرو انتخاب راهبر است.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیرزن فقیری در یکی از بلاد شام قرار داشت که مرید امیر مؤمنان(ع) بود، روزی معاویه به او مراجعه کرد و گفت، علی(ع) چقدر برایت پول می فرستد تا از او طرفداری کنی، آن پیرزن پاسخ داد، به خدا قسم علی(ع) هیچ پولی برایم نمی فرستد، معاویه به او گفت، حاضرم 20 شتر به تو بدهم تا از من طرفداری کنی، آن پیرزن پاسخ داد اگر همه بلاد مسلمین را به من بدهی حاضر نیستم از اعتقادم دست بردارم، معاویه گفت، دلیل این پافشاری چیست، او پاسخ داد، چون علی(ع) حاضر نیست ذره ای از مال بیت المال را خرج کند تا مریدی به دست بیاورد ولی تو به راحتی از اموال بیت المال برای این که مریدانی پیدا کنی خرج می کنی.

وی ادامه داد: نباید به تبلیغاتی که نامزدهای انتخاباتی در رده های مختلف می کنند توجه داشته باشیم، برخی حاضر هستند برای جلب رأی افراد، از گناه و معصیت طرفدارای کنند./202/867/ب1

ارسال نظرات