۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۵۱۲۱۵۱
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

برخی افراد به دنبال ترویج فرهنگ غرب در کشور هستند

آیت الله اسماعیلپور گفت: برخی با اصرار می‌خواهند فرهنگ غرب را در کشور ترویج کنند، هرچه به آنها بگوییم که اینجا مملکت اسلامی است و مردم اعتقادات خاصی دارند، گوش نمی‌کنند.
ایت الله اسماعیلپور شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمدعلی اسماعیلپور دوشنبه شب در جلسه سخنرانی و تفسیر قرآن کریم که در مسجد و حسینیه صاحب الزمان(عج) شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) واجد علم نخستین و آخرین بود، این سخن به آن معنا است که هیچ علمی در عالم وجود از ایشان پنهان نبود، چنین فردی با این عظمت علمی در شب معراج به آسمانها رفت و در همه عالم گذر کرد و همه عوالم را هم از نزدیک دید، پس وقتی به ایشان لقب پیامبر خاتم داده می‌شود، بیهوده نیست.

وی اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) از نظر خلقت ظاهری هم در همه عالم وجود بی‌نظیر بودند، زیبایی ایشان بی مثال بود، از سوی دیگر به اصطلاح اطباء، مزاج پیامبر(ص) اعدل امزجه بود یعنی مزاج جسمانی ایشان کاملاً متعادل بود و اگر آن حضرت را شهید نمی‌کردند با مرگ طبیعی و غلبه سودا و صفرا فوت نمی‌کردند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از بارزترین ویژگیهای پیامبر اسلام(ص) حُسن خلق ایشان بود، اخلاق اجتماعی نبی خاتم(ص) همه افراد را به سوی ایشان جذب می‌کرد؛ بنابراین مجموعه خصلتهای ظاهری و باطنی ایشان به همراه عنایات ویژه الهی در حق آن حضرت، او را لایق مدیریت همه عالم وجود کرده بود.

آیت الله اسماعیلپور اضافه کرد: ویژگیها و محسنات اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و رفتاری پیامبر اسلام(ص) سبب شده است که اکنون پس از گذشت بیش از هزار و چهارصد سال هر روز سه بار نام ایشان در اذان و اقامه و نمازها برده می‌شود، اسلام برای همیشه ماندگار است و خداوند حمایت قاطع خود را از این دین وعده داده است اما باید انسانها در مدت کوتاه عمر خود در برابر این آیین آزموده شوند وگرنه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم این آیین الهی برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

وی تأکید کرد: کسانی که با تعالیم اسلام، قرآن و وحی الهی در ستیز باشند و سعی کنند که مردم را از این آیین نجات بخش دور کنند تنها به خود آسیب می‌زنند زیرا این کار آنها در واقع نبرد با اراده الهی است که سرانجامی جز شکست و بدنامی ندارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ما که مدعی پیروی انسان کاملی همچون حضرت محمد(ص) هستیم باید سعی کنیم که هر روزمان با روز قبل تفاوت داشته باشد، لذات معنوی با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و آیین اسلام و سنت حضرت محمد(ص) همه این لذات معنوی و روحانی برای ما فراهم شده است.

یرخی افراد با بهانه شادی کردن به دنبال ترویج بی بند و باری هستند

آیت الله اسماعیلپور عنوان کرد: برخی افراد با بهانه شادی کردن به دنبال ترویج بی بند و باری هستند، آنها می‌خواهند مجوز اختلاط دختر و پسر و دوچرخه سواری دختران در انظار عمومی و معابر داده شود با این توجیه که این کار سبب شادی جوانان می‌شود، در پاسخ این افراد باید بگوییم اولاً دوچرخه سواری دختران از اساس از نظر فقهی ایراد دارد، ثانیاً کسی مخالف تفریح سالم نیست اما این کار نه تنها سیی شادی نمی‌شود بلکه مفاسد زیادی را نیز به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: برخی افراد با اصرار می‌خواهند فرهنگ غرب را در این کشور ترویج کنند، هرچه هم به آنها بگوییم که اینجا مملکت اسلامی است و مردم آن به اعتقادات خاصی دارند، گوش نمی‌کنند؛ بنده شنیده‌ام که در برخی از کشورهای غربی بکارت را برای دختران ننگ می‌دانند، کسانی که این اعتقاد را دارند حیواناتی در هیبت انسان هستند، پس مانباید آب به آسیاب دشمن و غربیها بریزیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: اینکه چنین مباحثی در کشور اسلامی مطرح می‌شود به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ قرآن و تعالیم اسلامی است، ما هرچه بیشتر از آیین اسلام و احکام آن فاصله بگیریم بیشتر آسیب می‌بینیم، پس نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی و آنچه مخالف اعتقادات ما است در شهرهای ما رایج شود./۲۰۲/۸۶۸/ب۱

ارسال نظرات