۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۵۱۲۱۴۵
مدیر حوزه علمیه جاسک:

دور شدن از سبک زندگی اسلامی، برخی زنان را از رسالت اصلی خود بازداشته است

مدیر حوزه علمیه جاسک با ابراز تاسف از کمرنگ شدن برخی ارزش ها در جامعه و بی توجهی مسؤولان به برخی مسائل، گفت: دور شدن از سبک زندگی اسلامی و بی توجهی به معارف دینی سبب شده که زنان رسالت اصلی خود را فراموش کنند.
زنان سرپرست

حجت الاسلام عباس ذاکری مدیر حوزه علمیه جاسک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت شناخت هویت زنان و نقش ‌آن در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: زنان جامعه امروزی کمتر به هویت اصلی خود آشنایی دارند و نمی توانند آن طور که باید و شاید وظائف خود را انجام دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زنان در دیدگاه اسلام از ارزش والایی برخوردار هستند افزود: هر چقدر زنان با هویت اصلی و هدف خلقت خود آشنایی بیشتری پیدا کنند قطعا جامعه پویاتر و بهتری خواهیم داشت.            

مدیر حوزه علمیه جاسک تصریح کرد: مهمترین وظیفه یک زن در جامعه نقش مربی و معلمی است که می تواند نسبت به فرزندان خود داشته باشد.

حجت الاسلام ذاکری با اشاره به جایگاه زن در اجتماع گفت:‌ قبل از اسلام، زن در میان جامعه ارزش و اهمیت خاصی نداشت اما اسلام حقوق زن را به رسمیت شناخت و حضور زن را در جامعه انکار ناپذیر دانست.

وی ابراز داشت:‌ متاسفانه در حال حاضر و در جامعه کنونی بعضی از ارزش ها کم رنگ شده و مسؤولان نیز توجهی به بعضی از مسائل ندارند اما اخیرا با توجه به قوانین تصویب شده در مجلس، نگاه ویژه ای به زن شده است.

مدیر حوزه علمیه جاسک بیان کرد: دور شدن از سبک زندگی اسلامی و بی توجهی به معارف دینی سبب شده که زنان رسالت اصلی خود را فراموش کنند.

حجت الاسلام ذاکری با تاکید بر اینکه زن در جایگاه انسان، محور توسعه و از ارکان اساسی آن است، گفت: جایگاه زن و نوع حضور او در جامعه اسلامی، یکی از مسائل مهمی است که حتی در تعیین سرنوشت جامعه نقش ایفا می‌کند.

وی در ادامه تاکید داشت: دین اسلام به عنوان کامل‌ترین ادیان به جایگاه زن در اجتماع و منزلت اجتماعی زن توجه خاصی داشته و احکام و دستورات روشنی در مورد چگونگی حضور زن در اجتماع و اهمیت حجاب برای وی صادر کرده است.

مدیر حوزه علمیه جاسک، ترویج و حمایت از بی‌بندوباری و مقابله با حجاب و عفاف را یکی از راه‌های اساسی دشمن جهت ضربه زدن به اسلام و نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت:‌ عفاف و حجاب پشتوانه اعتقادی دارد و یکی از مصادیق عفاف، حجاب است و این حجاب برای حضور سالم و مفید زن در جامعه کاربرد فراوانی دارد.

حجت الاسلام ذاکری با تشریح حضور زن محجبه در جامعه، بیان داشت: یکی از دلایلی که برخی جوامع را در جهان امروزی به انحطاط کشانده است، مسأله بی عفتی و بی حجابی است چون حضور زن محجبه در جامعه آثار مثبت زیادی دارد.

وی با استفاده از آیات و روایات به بحث پیرامون حجاب و عفاف پرداخت و اظهار داشت: خداوند در سوره های نور و احزاب، زنان را به سه حجاب امر کرده است، حجاب پوششی، حجاب در گفتار و حجاب در رفتار و با استفاده از آیات و روایات و داستان هایی در این زمینه به بیان هرکدام از این موارد پرداخت.

مدیر حوزه علمیه جاسک در پایان با تأکید بر اینکه حفظ حجاب و عفاف منافاتی با حضور زنان در اجتماع ندارد، افزود: از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده ای در سالم سازی جامعه اسلامی دارد و حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او بر می گردد./۳۰۲/۸۵۱/ب۱

ارسال نظرات