۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۱۲۱۳۱
آیت الله موسوی جزایری:

شورای نگهبان مانع نفوذ مهره های غرب در ساختار نظام است

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه شورای نگهبان ضامن مشروعیت قانون اساسی است، گفت: بدون این شورا چه بسا مهره های غرب در ساختار نظام نفوذ کرده و آن را ساقط می کردند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در دیدار اعضای شبکه نظارت بر انتخابات در خوزستان با تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان از ارکان مهم نظام اسلامی و ضامن مشروعیت قانون های ما است و با وجود آن کشور دیگر به سان دوران استبداد اداره نمی شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در دوران استبداد نظر شاه و حکومت های استانی قانون محسوب می شد، ابراز داشت: در آن دوران انتخابات فرمالیته و مجلس شورای اسلامی پوچ و بی فایده بود اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی شاهد برگزاری انتخابات و حضور آزادانه مردم در پای صندوق های رأی هستیم که در این باره شورای نگهبان نقشی بی بدیل دارد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه قوانین مجلس شورای اسلامی از کانال شورای نگهبان عبور می کند، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بررسی می کند تا قوانین خلاف شرع و قانون اساسی نباشند که اگر این شورا نبود بسیاری از قوانین لیبرال، سکولار و غربی را مشاهده می کردیم.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان دخالت شورای نگهبان در انتخابات را دیگر وظایف مهم این شورا عنوان کرد و گفت: اساس انتخابات بر دموکراسی است که علل متعدی در نتیجه گیری آن وجود دارد و اگر نامزدها از سوی شورای نگهبان گزینش نمی شدند تا الان ضربات بسیاری را از سوی رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا به وسیله عوامل دست نشانده خورده بودیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بدون شورای نگهبان چه بسا مهره های غرب در ساختار نظام اسلامی نفوذ می کردند، افزود: چه بسا به وسیله این عوامل و با حضور در انتخابات شاهد ساقط شدن نظام اسلامی پس از آن همه فداکاری باشیم.

آیت الله موسوی جزایری شورای نگهبان را سنگری در برابر انحرافات و مانعی در برابر افتادن انقلاب اسلامی به دست آمریکا و انگلیس دانست و گفت: باقی ماندن در مسیر انقلاب اسلامی ماحصل شورای نگهبان است که همه ملامت ها و فشارها را به جان خریده و مقاومت می کند.

وی به دستور رهبری درباره تشکیل دفاتر شورای نگهبان در شهرستان ها اشاره و عنوان داشت: اعضای دفاتر مواظب باشند که جریان های استعماری و استکباری نفوذ نکنند و امروزه به برکت شورای نگهبان خیالمان جمع است که نمایندگانمان نفوذی ها و فرستاده آمریکا و انگلیس نیستند./۲۰۲/۹۴۵۶/ب۱

ارسال نظرات