۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۱۲۱۲۶
امام جمعه دهدز:

شورای نگهبان سد محکمی در برابر نااهلان است

حجت الاسلام حسینی گفت: با توجه به فرمایش معروف امام خمینی که فرمود نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان سپرده شود، مصداق این پیام را شورای نگهبان عملی می کند و آن را به دست نااهلان نمی دهد.
شورای نگهبان

حجت الاسلام سیدمراد حسینی، امام جمعه دهدز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در رابطه با فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام اسلامی، اظهار داشت: این شورا از مهمترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و یکی از موارد مهمی که فلسفه وجودی شورای نگهبان می باشد، تطبیق قوانین براساس شرع و اسلام است.

امام جمعه دهدز در ادامه ابراز داشت: هر کشور و هر حکومتی فیلترهایی برمبنای فلسفه وجودی آن حکومت دارد، در کشور ما که مبنای حکومت اسلامی است در هر انتخاباتی که برخی می خواهند صاحب قدرت شوند قطعا نخست باید از فیلتر شورای نگهبان که براساس اسلام و اهداف نظام اسلامی نهادینه شده است، عبور کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دهدز درباره هجمه هایی که علیه شورای نگهبان صورت می گیرد، گفت: عده ای در خارج از کشور به دنبال افراد نفوذی در درون کشورمان هستند تا هم در حاکمیت صاحب قدرت و سهم شوند و هم در عین حال هیچ کدام از آن ملاک های اسلامی و انقلابی را نداشته باشند تا بتوانند انقلاب را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: اهداف دشمنان برنامه ریزی و حساب شده است که درصدد دورکردن اهداف اصلی انقلاب اسلامی هستند و اینجا باید به سخن امام راحل پی ببریم که فرمود نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

وی ادامه داد: یکی از نهادهای ارزشی و انقلابی که می تواند سخن امام در رابطه با عدم سپردن انقلاب به دست نااهلان را عملی کند، شورای نگهبان قانون اساسی است.

امام جمعه دهدز با اشاره به اهمیت نظارت ها از سوی شورای نگهبان، بیان داشت: اگر شورای نگهبان نبود شرعی بودن قوانین لحاظ نمی شد که در این رابطه کارنامه موفقی در تطبیق شرع با قوانین داشته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی دهدز در پایان با تبیین شخصیت انقلابی آیت الله جنتی، اظهار داشت: یکی از کسانی که با تمام وجود درمقابل همه هجمه های گرایش های مختلف سیاسی ایستاد و به معنای واقعی یار امام و رهبری و سربازی برای نظام وانقلاب بود، آیت الله جنتی است که بدون توجه به هرگونه فشاری بهترین عملکرد را در طی تصدی این منصب داشت./۳۰۲/۹۴۵۳/ب۱

ارسال نظرات