۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۱۲۱

پیام تجمع علمای مسلمان لبنان درباره مسجد الاقصی

علمای شیعه و سنی لبنان در پیامی از مسلمانان و علما خواستند بدون توجه به همدستی حاکمان برخی کشورهای اسلامی با صهیونیست‎ها به حمایت از مسجد الاقصی بپردازند.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی از علما و مسلمانان خواست به یاری مسجد الاقصی بپردازند و تصریح کرد: نیازی نیست که اهمیت مسجد الاقصی به عنوان یکی از دو قبله و سومین حرم شریف مسلمانان را یادآور شویم و تأکید کنیم که آزادی قدس و فلسطین اولین وظیفه امت به شمار می آید.

این تجمع افزود: درگیری و نبرد کنونی در میان امت اسلامی به هیچ وجه مورد رضای خدا و پیامبر(ص) نیست و مسلمانان به خوبی می دانند که وحدت یک تکلیف الهی به شمار می آید. آزادی قدس تنها با وحدت و رهبر یکپارچه و ارتش اسلامی متحد از سراسر کشورهای اسلامی محقق می شود.

علمای شیعه و سنی لبنان اظهار داشتند: ای علمای امت و مسلمانان؛ حاکمان برخی کشورهای اسلامی، خود را به شیطان فروخته و در حالی که قبلا از جنگ با دشمن صهیونیستی به بهانه ناتوانی و شکست ناپذیری ارتش فرار می کردند هم اکنون به صورت علنی به حمایت از رژیم پرداخته و برای ایجاد شکاف میان امت و بروز جنگ داخلی جهت تضعیف جبهه اسلامی تلاش می کنند.

آنان با اشاره به اینکه دشمن بر اینکه قدس جزئی از این رژیم است، تأکید دارد، ادامه دادند: سه جوان مجاهد فلسطینی، امت را در برابر واقعیتی تلخ مبنی بر اینکه فلسطین به حاشیه رفته و قدس روزهای بسیار سختی را در راستای توطئه یهودی سازی می گذراند، قرار داده است.

در ادامه این پیام آمده است: فلسطینیان حق مقاومت در بخش های مختلف فلسطین به ویژه مسجد الاقصی را دارند و کسانی که عملیات شجاعانه نیروهای مقاومت در دروازه مسجد را عامل بستن این مسجد بدانند، در این جنایت با رژیم صهیونیستی شریک هستند.

تجمع علمای مسلمان بر لزوم تظاهرات حمایت از ملت و مقاومت و انتفاضه فلسطین در کشورهای عربی و اسلامی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری تظاهرات بزرگ و فشار بر حاکمان سبب می شود تا دشمن گمان نکند، می تواند هر چه دوست دارد را بدون پاسخ انجام دهد. حمایت مالی از ملت فلسطین اعم از وجوه شرعی و کمک های انسان دوستانه برای پایداری و مقاومت در برابر دشمن کینه توز نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

این تجمع همچنین از دولت اردن به دلیل عدم ایفای مسؤولیت قانونی در قبال مسجد الاقصی انتقاد کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات