۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۱۲۰۵۵
امام جمعه موقت بندرعباس:

شورای نگهبان سدی در مقابل نفوذ اجانب و بیگانگان است

امام جمعه موقت بندرعباس با تاکید بر اینکه شورای نگهبان سدی درمقابل نفوذ اجانب و بیگانگان است، گفت: کار تفسیر قانون اساسی به عنوان میثاق و شالوده هر کشور برعهده شورای نگهبان است.
حجت الاسلام فروزان نژاد

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس و رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به ۲۶ تیرماه، سالروز تأسیس روز شورای نگهبان، گفت: اگر در 38 سال پس از انقلاب عملکرد شورای نگهبان در این زمینه نبود، افراد ناصالح وارد مجلس و افراد بدسابقه وارد ریاست جمهوری می شدند؛ درحقیقت شورای نگهبان فیلتری درمقابل نفوذ اجانب و بیگانگان است.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت و حراست از اصل نظام و اصل دین، بر عهده شورای نگهبان است، افزود: امانت‌ ها باید به اهلش سپرده شود و نباید به فتنه‌گران و کسانی که از طریق تطمیع، تهدید و تزویر در عرصه‌ ها ورود پیدا می‌ کنند، میدان داد.

امام جمعه موقت بندرعباس تصریح کرد: اگر امانت‌ها در هر عرصه‌ ای در دست غیر اهل قرار گرفت، باید با صبوری، متانت و دقت کاری کرد که امانت‌ها آسیب نبیند و در نهایت نجات پیدا کند.

حجت الاسلام فروزان نژاد، نظارت بر انتخابات و مصوبات مجلس شورای اسلامی را از وظایف مهم شورای نگهبان عنوان کرد و گفت: کار تفسیر قانون اساسی به عنوان میثاق و شالوده هر کشور برعهده شورای نگهبان است.

وی در ادامه، نظارت بر انتخابات را یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان دانست و افزود: این شورا همواره در طول انقلاب اسلامی نظارت خوبی بر انتخابات مختلف داشته است.

امام جمعه موقت بندرعباس تصریح کرد: شورای نگهبان با تفسیر قانون اساسی اصل قانون گذاری را روشن کرده و جلوی هرگونه برداشت سلیقه ای و یا سوء برداشت در مفاد قانون اساسی را می گیرد.

حجت الاسلام فروزان نژاد ادامه داد: تشکیل شورای نگهبان فواید بسیاری برای انقلاب و نظام اسلامی به همراه داشته است که یکی از مهمترین آن‌ها، تشخیص، تأیید و انطباق قوانین با شرع مقدس است.

وی، شورای نگهبان را حافظ اسلام و ارزش‌ ها در کشور دانست و افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جهان نمونه است، چرا که از سوی انسان‌ های بزرگی همچون آیت‌الله بهشتی و دیگر علما و روشنفکران بزرگ کشور نوشته شده است‌.

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با بیان اینکه تأیید انتخاب شوندگان و اصل انتخابات بار سنگینی بر دوش شورای نگهبان است، گفت: نظارت استصوابی که برخی‌ها تلاش می‌ کردند آن را از شورای نگهبان سلب کنند، بسیار حائز اهمیت است، چرا که جلوی هر گونه اشتباه و یا سوء استفاده را می‌گیرد.

حجت الاسلام فروزان نژاد در پایان تاکید کرد: باید نوعی فرهنگ‌سازی در جامعه صورت بگیرد تا مردم از مراحل تایید صلاحیت در شورای نگهبان مطلع شوند./302/851/ب1

ارسال نظرات