۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۱۱۹۷۴
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر خبر داد؛

افزایش مشاوران حوزه علمیه خواهران در مدارس آموزش و پرورش

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: با تدابیر و ساماندهی های صورت گرفته، تعداد مبلغان و مشاوران رو به افزایش است و امیدواریم با این حضور و تلاش بتوانیم با آسیب های جدی و مهمی که جامعه بانوان را تهدید می کند، مقابله کنیم.
حجت الاسلام یوسف جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، صبح امروز در جمع مشاوران و مبلغات شهرستان بوشهر، گفت: اساس شکل گیری حوزه علمیه، برای تبلیغ دین است، یعنی از آغازین دوران اسلام، به تدبیر معصومین علیهم السلام حوزه علمیه تشکیل شد تا دینی را به مردم منتقل کند که به دور از انحرافات و کجی ها است.

وی افزود: این رسالت حوزه علمیه است و ما موظف به این کار هستیم، حتی در شرایط سختی که علمای گذشته داشتند، به این رسالت خودشان عمل کردند و امروز هم به ما رسیده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تاکید کرد: اگر کسی در حوزه علمیه بخواهد دور خود چهاردیواری بکشد و خودش را از مجموعه مردم جدا کند، قطعا در جهت حوزه علمیه گام برنمی دارد و مسیر حرکت او، مسیری نیست که از وی انتظار میرود.

حجت الاسلام جمالی اظهار داشت: ما موظف هستیم که دین را به مردم یاد بدهیم و در خدمت مردم باشیم و فرهنگی به دور از خرافات و مسائلی که دیگران وارد دین کرده اند، به مردم عرضه کنیم تا بتوانند شیرینی و حلاوت واقعی دین را بچشند.

وی توجه حوزه علمیه خواهران به بحث تبلیغ را توجهی بسیار جدی دانست و عنوان کرد: امروز در سطح استان بوشهر، مشاوران ما در بخش های مختلفی اعم از پارک ها، فضای مجازی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، روستاهای دور افتاده و غیره حضور پیدا کرده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تصریح کرد: هر کاری که به بانوان واگذار شود، آن کار نتیجه خوبی به دنبال دارد و تا امروز این ثابت شده است که هرگاه در بحث های تبلیغی، آموزشی، فرهنگی، علمی و پژوهشی و ... خواهران به میدان آمدند، کار را به نحو احسن انجام دادند.

حجت الاسلام جمالی ابراز کرد: در کنار این مجموعه تبلیغی که شکل گرفته، یکی از اساسی ترین و بنیادی ترین کارها، حضور مبلغان در مدارس آموزش و پرورش بوده، به ویژه که الحمدلله مسؤولان آموزش و پرورش هم بسیار همراه هستند.

وی ادامه داد: اکنون یک مجموعه حدودا ۶۰ نفره از خواهران در مدارس آموزش و پرورش استان حضور دارند ولی ۶۰ نفر در مقابل حدود ۱۰۰۰ مدرسه دخترانه در سطح استان، رقمی نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: با تدابیر و ساماندهی های صورت گرفته، این همت و تعداد مبلغان و مشاوران رو به افزایش است و با این حضور و تلاش بتوانیم با آسیب های جدی و مهمی که جامعه بانوان را تهدید می کند، مقابله کنیم و گام های خوبی برداریم./204/846/ب1

ارسال نظرات