۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۱۱۹۷۳
در نشستی خبری صورت گرفت؛

تشریح فعالیت های مجمع عالی تفسیر قرآن کریم

حجت الاسلام احمدی قمی اعزام ۱۰۰ مبلغ به سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی و همچنین برگزاری ۵۰۰ کلاس تفسیری در سال تحصیلی گذشته را از مهم ترین فعالیت های مجمع عالی تفسیر قرآن کریم دانست.
مجمع عالی تفسیر قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمدی قمی در نشست خبری دبیر مجمع عالی تفسیر  قرآن کریم که در ساختمان این مجمع برگزار شد، در زمینه فعالیت های مجمع عالی تفسیر قرآن کریم گفت: از سوی مجمع عالی تفسیر قرآن کریم در ماه رمضان سال جاری بیش از 100 مبلغ به سراسر کشور و تعداد محدودی به کشورهای خارجی از جمله چین و ترکیه اعزام شده اند.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم ادامه داد: جلسه های تفسیر مبلغان اعزامی در دو سطح عمومی برای  عموم مردم و تخصصی برای افرادی که در زمینه های تفسیری مطالعاتی داشته اند برگزار شده است همچنین این مبلغان همکاری های مناسبی با نهادهایی همانند سپاه، ناجا، ارتش و آموزش و پرورش داشته اند.

وی شناسایی اساتید تفسیر در سراسر کشور را از فعالیت های پیش رو مجمع عالی تفسیر قرآن کریم دانست و افزود: اساتید تفسیری فراوانی در سراسر کشور وجود دارند که گمنام مانده اند که این مرکز درصدد شناسایی این افراد است تا در صورت وجود شرایط از آنها استفاده کند؛ این گونه افراد در سه سطح قابل قبول، نیازمند به دوره آموزشی و منابع تفسیری و غیر صالح تقسیم می شوند که در صورت معرفی دو گروه نخست به مرور زمان افراد غیر صالح کنار گذاشته می شوند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که کلید بر طرف سازی مشکلات امروزی بازگشت به وحی است، اظهار کرد: وحی چه قرآنی و چه بیانی پاسخ گوی تمام نیازهای فکری جامعه است و هرچه این فرهنگ در جامعه بیشتر توسعه پیدا کند نیازهای جامعه بیشتری برطرف خواهند شد.

وی رسمیت دادن به بیان مباحث تفسیری در حوزه علمیه را مهم ترین فعالیت مجمع عالی تفسیر نامید و خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب از سوی برخی علما همانند آیات مشکینی و خزعلی درس های تفسیری در حوزه علمیه برگزار می گردید اما پس از انقلاب بحث های تفسیری در حوزه علمیه کمرنگ شد بنابراین مجمع عالی تفسیر به جهت رسمیت دادن به برگزاری کلاس های تفسیری تشکیل گردید که در سال تحصیلی گذشته بیش از 500 کلاس تفسیری در حوزه علمیه برگزارشد.

 حجت الاسلام احمدی قمی ادامه داد: مؤسسات تخصصی تفسیری فراوانی در حوزه علمیه وجود دارد که سیستم آموزشی مجمع عالی تفسیر قرآن کریم با سایر مراکز متفاوت است زیرا این مرکز تلاش می کند طلابف توانایی مطرح کردن مباحث تفسیری به صورت اجتهادی را به دست آورند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته ارتباط این مرکز با اساتید تفسیری در برگزاری یک نشست سالانه اساتید خلاصه می شد که امروزه تلاش می شود از اساتید در قالب گروه چند نفری دعوت صورت گیرد تا نظرات خود را در زمینه مسائل جامعه مطرح کنند و از نظرات تمامی آنها استفاده شود؛ همچنین مجمع برگزاری نشست های علمی یا به عبارت دیگر کرسی های نظریه پردازی را در دستور کار خود قرار داده است و در تلاش است ماهانه یک نشست را برگزار کند./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات