۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۱۱۹۲۸
آیت‌الله سیفی مازندرانی:

حفظ جایگاه و موقعیت شورای نگهبان موضوعی حیاتی برای همه امت اسلام است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم شورای نگهبان را سوپاپ اطمینان برای تقابل با نفوذ دشمن توصیف کرد و گفت: حفظ جایگاه و موقعیت شورای نگهبان موضوعی حیاتی برای همه امت اسلام است.
آیت الله سیفی مازندرانی

آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به اهمیت و موقعیت ایدئولوژی شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: شورای نگهبان در حقیقت بر مدار الگوی نام‌گذاری خود نگهبان اساس انقلاب است؛ از این رو یکی از کلیدی‌ترین نقش‌های نظام جمهوری ایران را در الگوی مردم‌سالاری دینی ایفا می‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به الگوی قانونی و دقیق تأيید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگهبان اشاره کرد و بیان داشت: مردم باید توجه داشته باشند که برخی می‌خواهند با ادبیاتی شبیه به منطق سالاری و قانون سالاری کذب، جایگاه این نهاد حساس را در اذهان عمومی متزلزل کرده و هویت اصیل آن را بپوشانند.

آیت‌الله سیفی مازندرانی به شبهه «دور» از سوی برخی افراد که تلاش دارند کارکرد شورای نگهبان را وارونه جلوه دهند اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که اگر برخی می‌خواهند کارکرد شورای نگهبان را با شبهه «دور» غیر منطقی جلوه دهند سخت در اشتباهند چرا که الگوی شکل‌گیری مصوبات شورای نگهبان مبطل این ادعا است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در تشریح دروغ شبهه «دور»، تصریح داشت: شورای نگهبان در ساختار ادبیات قانون اساسی از 12 نفر حقوقدان و فقیه تشکیل‌ شده است که 6 نفر حقوقدان از سوی مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند، این در حالی است که در کنار شش فقیه داری شرایط، در پروسه تائید صلاحیت‌ها به ارائه خدمت می‌پردازند.

آیت‌الله سیفی مازندرانی شورای نگهبان را سوپاپ اطمینان برای تقابل با نفوذ دشمن توصیف کرد و ابراز داشت: باید توجه داشت که انتخاب اصلی در هر انتخاباتی از سوی مردم شکل می‌گیرد؛ بر این اساس معرفی نامزدهای دارای شرایط قانونی الگویی از نظام مردم‌سالاری دینی است که شورای نگهبان با معرفی نامزدهای احراز صلاحیت شده به مردم در انتخاب اصلح و تقابل با تلاش دشمن در برابر نفوذ کمک می‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصمیم نهایی و تعیین‌کننده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در همه انتخاب‌های نظام مقدس اسلامی ایران چه به‌ صورت مستقیم و چه غیرمستقیم از سوی مردم توصیف کرد و گفت: منطق شبهه افکنی با دروغ «دور» فریبی بزرگ برای تضعیف شورای نگهبان است؛ بر این اساس حفظ جایگاه و موقعیت شورای نگهبان موضوعی حیاتی برای همه امت اسلام است.

آیت‌الله سیفی مازندرانی به تصویب و تأیید هویت اسلامی مصوبات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که شورای نگهبان حافظ و صیانت کننده هویت اسلامی نظام مقدس اسلامی ایران است./837/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات