۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۱۱۹۰۴
رییس دفتر امور مشاوره معاونت تهذیب حوزه علمیه :

گزینش در حوزه ها باید با جدیت و برنامه صورت گیرد

حجت الاسلام رضایی گفت: امروز طلاب باید در مدیریت خود، خانواده و جامعه موفق باشند و این همه لازمه جذب طلاب موفق و گزینش آنها توسط مشاوران مجرب در حوزه است.
دیدار مشاوران مدارس علمیه سراسرکشور با آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی رضایی رییس دفتر امور مشاوره معاونت تهذیب حوزه علمیه امروز در دوره تکمیلی تربیت مشاور حوزه های علمیه کشور که در مدرسه معصومیه برگزار شد با اشاره به اهیمت این دوره اظهار داشت: اهمیت مشاوره در حوزه های علمیه انکار ناپذیر است.

وی افزود: روزی در استان ها وقتی سخن از مشاوره به میان می آمد برخی استان ها نسبت به این موضوع مقاومت می کردند و بسیاری از استان ها به ضرورت مشاوره پی نبرده بودند.

حجت الاسلام رضایی گفت: پیگیر این بودیم که مشاوره در همه استان ها برگزار شود و در دوره نخست با وجود شرایط راحت تر استقبال چندانی صورت نگرفت اما در دور دوم انتخاب و معرفی با استان ها بود و انتخاب افراد از میان آنها با اساتید بود.

وی اداه داد: دوره تکمیلی با برنامه و جهت دار خواهد بود و در معاونت تهذیب سرمایه گذاری ویژه ای بر روی مشاوره انجام شده است.

رییس دفتر امور مشاوره معاونت تهذیب حوزه علمیه گفت: در دوره های میثاق طلبگی مشکلات زیادی در زمینه جواب تست ها وجود داشت و هدف این است که مشاوران در استان ها  سبب خود کفایی در امور مشاوره ای در استان ها شوند.

وی ابراز داشت: آموزش های کاربردی در زمینه های تست نئو، مصاحبه های ورودی و تست شخصیت در دستورکار دوره تکمیلی خواهد بود.

حجت الاسلام رضایی افزود: باید از طلاب ورودی حوزه های علمیه احراز صلاحیت شود؛ امروزه برای این که طلاب منشا اثرات فروان باشند باید از جهات روانی و اخلاقی مورد تایید باشند.

وی گفت: طلاب افزون بر تایید امام عصر(عج) و کارگزاران ایشان که مشاوران حوزه های علمیه هستند به حوزه راه خواهند یافت و از این رو است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که گزینش در حوزه ها را سفت و سخت بگیرید.

حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: امروز طلاب باید در مدیریت خود، خانواده و جامعه موفق باشند و این همه لازمه جذب طلاب موفق و گزینش آنها توسط مشاوران مجرب در حوزه است./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات