۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۱۱۸۹۵
رسا گزارش می دهد؛

شایسته سالاری مهمترین ملاک انتخاب افراد کابینه دوازدهم باشد

از آنجایی که همه برنامه های ۴ ساله دولت ها با تکیه بر دانش و تخصص وزرای کابینه تهیه و تدوین می شود، بنابراین معرفی افراد کارآمد، شایسته سالار، ولایتمدار، متخصص و متعهد برای تصدی گری وزراتخانه ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.
دولت دوازدهم امام جمعه فارسان امام جمعه کوهرنگ امام جمعه لردگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، تنها چند روزی به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف حکم رییس جمهور دوازدهم کشور باقی نمانده است، آنطور که مشخص است حکم تنفیذ حسن روحانی، دوازدهمین رییس جمهور کشور، 12 مردادماه از سوی رهبر معظم انقلاب و با حضور سایر سران قوا و برخی دیگر از مسؤولان ارشد نظام در حسینیه امام خمینی(ره) و پس از آن مراسم تحلیف در نیمه مردادماه جاری، در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف حکم رییس جمهور دوازدهم، حسن روحانی تنها دو هفته فرصت خواهد داشت که اعضای کابینه جدید را برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

از آنجایی که همه برنامه های 4 ساله دولت ها با تکیه بر دانش و تخصص وزرای کابینه تهیه و تدوین می شود؛ بنابراین معرفی افراد کارآمد برای تصدی گری وزراتخانه ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر چه در دولت یازدهم، تمام تلاش حسن روحانی بر این بود که کابینه ای باتجربه تشکیل دهد و از افراد باسابقه در کابینه خود استفاده کند اما عدم شادابی و سستی برخی از وزرا سبب شد، انتقادهای فراوانی به عملکرد دولت وارد شود.

از آنجایی که به یقین تشکیل کابینه جدید دستخوش تغییرات بسیار خواهد بود، بر آن شدیم تا در این گزارش به تشریح مهمترین ویژگی های یک فرد مسؤول در کسوت وزیر از منظر برخی از ائمه جمعه این استان بپردازیم تا انشالله با شکل گیری دولت جدید، وزرای آن نیز بدور از حاشیه و بازی های سیاسی بتوانند در راستای رفع مشکلات کشور و مردم قدمهای جدی بردارند.

شایسته سالاری مهمترین ملاک انتخاب افراد کابینه دوازدهم باشد

حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه به آغاز دولت دوازدهم باقی مانده است، تصریح کرد: متأسفانه دولت یازدهم آنچنان که باید نتوانست عملکرد قابل قبول در زمینه فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نقش عملکرد کابینه در موفقیت دولت و رفع مشکلات جامعه غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: هر چه قدر که اعضای کابینه جوانتر و پرشورتر و کاری تر باشند، به یقین کشور نیز به سمت رشد و پویایی بیشتری حرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر اینکه شایسته سالاری باید مهمترین ملاک انتخاب افراد کابینه دوازدهم باشد، اظهار کرد: نگاه فراجناحی داشتن لازمه شایسته سالاری است.

وی با بیان اینکه نگاه سیاسی داشتن و وارد بازی های سیاسی شدن، بزرگترین آفت امروز کشور است، اظهار کرد: رفع مشکلات مردم با نگاه های سیاسی محقق نمی شود؛ شایسته سالاری لازمه رفع مشکلات امروز کشور است که باید در دستور کار رییس جمهور برای انتخاب اعضای کابینه قرار گیرد.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با محوریت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ابراز کرد: اگر دولت می خواهد در راستای تحقق شعار سال قدم بردارد، باید افرادی را با خود همراه کند، که دغدغه تولید داخلی داشته باشند.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه نگاه اعضای کابینه دولت دوازدهم باید به داخل و توانمندی های درون کشور معطوف باشد، افزود: کسی که مداوم به فکر ارتباط با غرب و خصوصا آمریکا باشد، نمی تواند در جهت تحقق شعار سال قدم بردارد.

وی انقلابی گری و روحیه انقلابی داشتن را یکی دیگر از ملاکهای انتخاب اعضای کابینه دوازدهم از سوی رییس جمهور بیان کرد و گفت: رییس جمهور باید به این نکته توجه جدی داشته باشد که سعادت کشور در گرو گفتمان مبتنی بر انقلابی گری است؛ از این رو باید کابینه ای انقلابی تشکیل دهد.

ولایتمداری باید مهمترین ملاک انتخاب افراد کابینه دولت دوازدهم باشد

حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به شرایط کنونی جامعه و مشکلات فراروی مردم تصریح کرد: دولت دوازدهم باید دولت کار و تلاش شبانه روزی باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولتی می تواند اهل کار شبانه روزی باشد که اعضایش را جوانان تشکیل دهند، ابراز کرد: جوانگرایی در اعضای کابینه دولت دوازدهم از ضرورتها است چراکه دولت یازدهم نشان داد افراد پیر و مسن نمی توانند تحرک و پویایی ایجاد کنند و این یک آفت است.

حجت الاسلام جمالی زاده، تخصص گرایی را یکی از مهمترین ملاکهای انتخاب افراد کابینه دوازدهم برشمرد و افزود: به یقین باید از افرادی در منصبهای مختلف استفاده شود که دارای تخصص و مقبولیت باشند؛ در غیر این صورت دولت نمی تواند جوابگوی نیازهای جامعه باشد.

امام جمعه فارسان با بیان اینکه آقای روحانی باید به فکر تغییرات جدی در اعضای کابینه جدید خود باشد، اظهار کرد: برنامه ریزی برای ساماندهی معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی باید مهمترین اولویت دولت باشد؛ بنابراین برای تحقق این امر باید از تیم اقتصادی کارآزوده استفاده شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه کابینه دوازدهم باید متشکل از همه افراد با سلایق مختلف باشد، تصریح کرد: نباید جناح بازی و گرایشهای سیاسی سبب شود که اعتدال به حاشیه رود و به جای آن افراطی گری رشد پیدا کند که اگر این چنین شود به یقین دولت با مشکل برمی خورد.

وی با اشاره به رأی بالای آقای رییسی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر رییس جمهور می خواهد عدالت را حکم فرما کند، حتما باید درصدی از افراد کابینه خود را به تفکر مقابل اختصاص دهد چراکه نتیجه این کار سبب افزایش اعتماد عمومی می شود و این همان چیزی است که دولت به آن احتیاج دارد.

حجت الاسلام جمالی زاده با تأکید بر اینکه ولایتمداری باید مهمترین ملاک انتخاب افراد کابینه دولت دوازدهم باشد، گفت: افرادی که در منصب وزیر و معاون رییس جمهور قرار می گیرند باید به معنای واقعی کلمه ولایتمدار باشند و این ولایتمداری را در عمل نیز ثابت کنند و این یک اصل است که باید مورد توجه جدی رییس جمهور قرار گیرد.

استفاده از ظرفیت نیروی انسانی جوان و متعهد در کابینه دوازدهم ضروری است

حجت الاسلام حسن انصاری، امام جمعه لردگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور در روزهای آتی اظهار کرد: امیدوارم دولت دوازدهم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را جزء مهمترین برنامه های خود قرار دهد چراکه فشار اقتصادی کمر بسیار از خانواده ها را شکسته است.

وی با تأکید بر اینکه معرفی کابینه با نگاه‌ های جناحی و سیاسی نمی ‌تواند کشور را از وضعیت کنونی نجات دهد، ابراز کرد: آن چیزی که سبب شده است کشور به جایگاه واقعی خود نرسد و در مسیر حقیقی پیشرفت قرار نگیرد، جناح بازی هایی است که در همه دولتها بوده و این بزرگترین آفت دیروز، امروز و فردای کشور است.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه نگاه سیاسی و جناحی به کابینه و دولت با حمایت از حقوق مردم همخوانی ندارد، افزود: اعضای کابینه دوازدهم باید براساس شایستگی، کارآمدی، تخصص و تعهد انتخاب و به مجلس معرفی شوند و این حق مردم است.

امام جمعه لردگان با اشاره به اینکه سهم ‌خواهی گروه های مختلف از دولت معنایی ندارد، اظهار کرد: رییس جمهور باید افرادی را برای اداره دولت انتخاب کند که به دنبال حاشیه ناشند چراکه حاشیه سبب می شود کارها انجام نگیرد و در نهایت مردم متضرر شوند.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه همه نگاه دولت دوازدهم باید به داشته های درون کشور باشد، گفت: تجربه های گذشته نشان داد، کشورهای بیگانه قابل اعتماد نیستند؛ بنابراین باید همه توان خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی جوان و متعهد داخلی بکار گیریم و اعتقاد داشته باشیم که ما می توانیم.

وی با اشاره به اینکه باید روحیه «ما می توانیم» در بین تک تک اعضای کابینه دوازدهم موج بزند، افزود: لازمه تحقق این امر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی است که هیچ گونه وابستگی به کشورهای بیگانه نداشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لردگان، تغییر در تیم اقتصادی دولت را ضروری دانست و گفت: دولت باید یک تیم قوی اقتصادی متشکل از کارشناسان زبده و متخصص با تجربه کافی و تعهد مؤمنانه تشکیل دهد و با همه توان بر امور اقتصادی اشراف کامل داشته باشد تا مشکلات معیشتی مردم برطرف شود.

این مقام مسؤول توجه به امور فرهنگی و دینی مردم در دولت دوازدهم را یک اصل دانست و اظهار کرد: متأسفانه در دولت یازدهم آن چنان که باید به فرهنگ دینی مردم توجه نشد؛ اگر می خواهیم در همه زمینه ها پیشرفت کنیم باید در مرحله نخست فرهنگمان را بر مبنای دین و آموزه های دینی قرار دهیم که تحقق این امر نیازمند به کارگیری افراد باتقوا و کارآزموده با دغدغه فرهنگی در رأس کار است./503/9457/ب1

گزارش:سجادمحمدی فارسانی

ارسال نظرات