۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۱۱۷۸۲
گزارش المنار درباره ‌آزادی موصل؛

سقوط داعش پس از صدور فتوای جهاد کفایی محتمل بود

شبکه المنار درگزارشی که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، سقوط داعش پس از صدور فتوای جهاد کفایی را پیش بینی شده توصیف کرد.
 آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی شبکه المنار در گزارشی به بررسی جنگ با تروریسم در عراق و آزادسازی موصل از لوث تروریست ها پرداخت.

در این گزارش آمده است: موصل آزاد شد و دولت خلافت داعش در عراق از هم فروپاشید تا عراق حسین(ع) و کربلا و تاریخی سرشار از فداکاری و به عنوان مهد فرهنگ و تمدن و پایگاه همبستگی ادیان و رسالت ها آزاد شود؛ عراقی که به حضرت محمد(ص) وابسته است و آفتاب به دستور امام علی(ع) در این سرزمین از غروب بازگشت.

قواعد جنگ کاملا روشن بوده و بر هیچ کس پوشیده نیست و کارشناسان نظامی و لجستیکی به خوبی می داند که در جنگ، حمله و عقب نشینی و سلاح و تجهیزات و دفاع و مرگ و شهادت وجود دارد. جنگ همان جنگ است خواه کلاسیک باید یا تحمیلی. در هر دو مورد نیز شکست و پیروزی وجود دارد اما جنگ با تروریسم متفاوت است و تنها پیروزی وجود خواهد داشت.

اعلام خلافت داعش همانند برپایی رژیم صهیونیستی بود

هنگامی که موصل به دست تروریست ها سرنگون شد و به اصلاحات دولت خلافت داعش اعلام موجودیت کرد، صحنه شرم آوری نظیر برپایی رژیم صهیونیستی که مرزهای خود را از نیل تا فرات ترسیم کرد، به وجود آمد. هدف و حامی تروریست های داعش و رژیم صهیونیستی یکسان بود.

حمله داعش به موصل در سال 2014 رخ داد و تروریست ها توانستند در کمتر از یک هفته بر این شهر مسلط شوند. موصل از بزرگترین و مهمترین شهرهای عراق به شمار می آید که جایگاه استراتژیک و تاریخی گهربار و سرشار از ثروت های طبیعی و فرهنگی و تمدنی دارد. در هنگام این حمله، برخی از نیروهای پلیس عراق در برابر داعش مقاومت کرده و برخی دیگر نیز به جمع داعش پیوستند.

پس از تسلط  داعش بر شهر موصل، گسترش این گروه تروریستی افزایش یافت و در پرتو توطئه و خیانت های سیاسی و امنیتی و نظامی عراق توانست بر استان نینوا مسلط شود تا اینکه مرجعیت تقلید تصمیم به دخالت گرفته و فتوای مشهور جهاد و دفاع و آزادی سرزمین را صادر کرد.

مهرماه سال گذشته بود که حیدر العبادی نخست وزیر عراق به برکت مرجعیت حضرت آیت الله سیستانی و فرمانبری مردم از مرجعیت، آغاز عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد.

هنگامی که مرجعیت تقلید عراق فتوای جهاد مقدس علیه داعش و تکفیری ها را صادر کرد، عراقی ها گرد فتوای حضرت آیت الله سیستانی جمع شده و به سوی جنگ آزادی شتافتند. همه عراقی ها با جریان ها و احزاب و قومیت ها به فتوا و حکمت مرجعیت لبیک گفته و در بسیج مردمی ثبت نام کردند تا در کنار ارتش به دفاع و آزادی سرزمین بپردازند.

داعش با مشت آهنین عراقی ها سرنگون شد

جنگ علیه تروریسم به جنگ وجود مبدل شد و به همین دلیل هیچ راهی برای سستی و عقب نشینی از یک وجب از خاکی که اشغال شده بود، وجود نداشت. وقتی جنگ اینچنینی باشد باید با مشت آهنین به نبرد تروریست ها رفت و عراق را از وجود و اندیشه تروریسم پاکسازی کرد.

مساله چشم نواز در جنگ موصل همبستگی بزرگ میان نیروهای عراقی اعم از ارتش، پلیس و بسیج مردمی و هماهنگی میان عملکرد نظامی ارتش و نیروهای نظامی با جنگ خیابانی است که در خیابان ها و کوچه های موصل برای پاکسازی این سرزمین از لوث تکفیری ها ایجاد شد.

ضربات به شدت افزایش یافت تا اینکه اسطوره پروژه آمریکایی و سعودی و صهیونیستی برای تجزیه عراق و کشورهای همجوار از هم فروپاشد.

سقوط داعش از زمان صدور فتوای حضرت آیت الله سیستانی قابل پیش بینی بود و این مساله با جانفشانی وعزم و اراده مردان الهی محقق شد. این مردان الهی با قدرت در برابر تکفیری هایی که به حرمت ها و نوامیس تجاوز کرده، زنان را بیوه کرده، حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال جلوه داده و به اسم دین به فساد می پرداختند، ایستادند./980/ب901/د

ارسال نظرات