۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۱۱۷۸۱
دکتر رامین در واکنش به حادثه شهرری مطرح کرد؛

جامعه در انتظار حضور «روحانیت اصیل»

تحلیلگر مسائل فرهنگی گفت: اگر روحانیت وارد میدان امر به معروف نشود، اصالت های دینی و جایگاه منیع پاسدارن حقیقت، عدالت و معنویت در گرد و غبار آلوده‌سازی فریبکارانی که از اسم و لباس «روحانی» سوء استفاده می‌کنند، گم خواهد شد.
محمدعلی رامین تحلیلگر سیاسی فرهنگی

محمدعلی رامین، تحلیلگر مسائل فرهنگی و منتقد سیاسی و رسانه‌ای، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در واکنش به جراحت شدید یک روحانی در حمله یکی از اوباشان، اظهار داشت: تاریخ 1400 ساله روحانیت شیعه نمایشگاه با شکوهی است از حضور اجتماعی، فکری، فرهنگی و سیاسی عالمان دین که در مقاطع پر فراز و فرود جامعه مسلمین، همواره پناهگاه دین و دنیای امت اسلامی بوده اند.

وی با بیان این که امروزه برخی از افراد در کسوت روحانیت وقتی در منصب حکومتی قرار می گیرند، به طمع کسب آرای قشرهای خاص، جامعه اسلامی را به سمت بی هویتی فرهنگی سوق می دهند، گفت: این عمل آنها اراذل و اوباش را به شرارت ترغیب می کند و  امنیت اخلاقی و ارزش های جامعه را هدف می گیرند.

مؤسس اتحادیه راه اسلامی در اروپا با بیان این که در شرایط امروزی  فضلای وارسته و شایستگانی که لباس مقدس روحانیت را برای صیانت از حریم مسلمین و پاسداری از نوامیس الهی به تن کرده اند، باید میدان دار نگهبانی از اخلاق و امنیت و ناموس جامعه شوند، تصریح کرد: اگر روحانیت وارد میدان امر به معروف و نهی از منکر نشود، اصالت های دینی و جایگاه منیع پاسدارن حقیقت، عدالت و معنویت در گرد و غبار آلوده سازی فریبکارانی که از اسم و لباس «روحانی» سوءاستفاده می کنند، گم خواهد شد.

وی مشاهده آثار ابتذال در رفتار برخی از اشرار جامعه را نتیجه بر باد رفتن حیثیت روحانیت به خاطر «بیروز به هر قیمت» در عرصه سیاست عنوان کرد و گفت: در چنین شرایطی جامعه اسلامی منتظر ظهور و حضور روحانیت اصیل و نجیب و فداکار و مردم دار و اسلام خواه و عدالت گستر است و فداکاری جوانمردی مانند خلیل ذوالفقاری، معنای حقیقی واژگان «حجت اسلام» و «حجت المسلمین» را نشان می دهد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت دهم افزود: تهاجم یک شرور که منجر به مجروحیت یک روحانی واقعی مدافع حریم نوامیس اسلام و مسلمین شد، روح تازه ای به رابطه میان روحانیت انقلابی و جامعه اسلامی خواهد دمید.

رامین خاطرنشان کرد: بنده هم مانند هر مسلمانی در هر جای جهان از این که در حوزه های علمیه تشیع چنین انسان های بزرگوار و فداکاری تربیت می شوند، به روحانیت شیعه افتخار می کنم و مطمئن هستم که با امثال حجت الاسلام ذوالفقاری، روحانیت مهذب و شجاع و انقلابی ما، همچنان پناهگاه اسلام و تشیع و جامعه مسلمین خواهد ماند./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات