۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۱۱۷۷۲
در جهت رفع مشکلات مالی صورت می گیرد؛

تشکیل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

معاون مالی و اداری حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری از تشکیل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران این استان خبر داد و گفت: تشکیل این مجمع یکی از اقدامات پسندیده درجهت رفع مشکلات مالی حوزه های علمیه خواهران است.
مهدی مردانی حوزه علمیه خواهران

مهدی مردانی، معاون مالی و اداری حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از تشکیل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران این استان خبر داد و گفت: تشکیل این مجمع یکی از اقدامات پسندیده در راستای رفع مشکلات مالی حوزه های علمیه خواهران است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 50 خیر فعال برای تشکیل مجمع خیرین حوزه های علمیه خواهران این استان شناسایی شده اند، افزود: دوم مردادماه جاری نشست تشکیل این مجمع به میزبانی هتل لاله شهرکرد و با حضور مسؤولان ارشد استانی و کشوری برگزار می شود.

مردانی با بیان اینکه در نشست روز دوم مردادماه، مدیرعامل، هیأت مدیره و دبیر این مجمع با حضور همه اعضا انتخاب خواهند شد، اظهار کرد: به یقین با تشکیل مجمع خیرین حوزه های علمیه خواهران در استان، ساخت و ساز مدارس علمیه استان وارد مرحله جدیدی خواهد شد و سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.

معاون مالی و اداری حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران این استان از نظر سخت افزاری مشکلات خاص خود را دارند، یادآور شد: توجه به امور خیریه و وقف از مدتها قبل جزء اولویتهای این مدیریت قرار گرفته است اما باید حالتی مدون و جامع به خود بگیرد.

این مقام مسؤول حفظ استقلال و عدم وابستگی حوزه و روحانیت به دولت ها را از سیاست های راهبردی امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: حفظ استقلال حوزه های علمیه یک مسأله راهبردی است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ، حوزه ‌های علمیه، مساجد و حسینیه‌ ها با همت خیران و انسانهای متدین ایجاد شده و توسعه یافته‌ اند، اظهار کرد: اداره حوزه ها براساس موقوفات و کمک مردم و خیرین انجام می شود؛ البته این بدان معنی نیست که حکومت کمک نکند، بلکه دولت اسلامی باید با حفظ استقلال حوزه، به توسعه زیرساخت های حوزوی کمک کند.

مردانی در ادامه به ساخت مجتمع بزرگ حوزوی زیر نظر مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان اشاره کرد و افزود: در فاز نخست این مجتمع، ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قرار دارد که با آغاز سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع حوزوی شامل سه پروژه ساختمانی دیگر نیز است، ابراز کرد: در این مجتمع حوزوی، افزون بر ساختمان مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان، مؤسسه آموزش عالی، مدرسه 400 نفری فاطمه الزهرا(س) شهرکرد و مسجد و حسینیه نیز دیده شده است که به مرور و به ترتیب با تخصیص بودجه به بهره ‌برداری خواهند رسید./302/9457/ب1

ارسال نظرات