۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۲
کد خبر: ۵۱۱۷۱۷
دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان قم:

غفلت از امر به‌ معروف آینده انقلاب را تهدید می کند

حجت الاسلام معرفت بر ضرورت پژوهش و تولید علم در مقوله امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرد و غفلت از این فریضه الهی را خطری بزرگ خواند که آینده انقلاب اسلامی ایران را تهدید می کند.
مراسم تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام معرفت عصر شنبه در همایش امربه‌معروف و نهی از منکر که در سالن کوثر اداره کل تبلیغات استان قم برگزار شد انسان را موجودی دوبعدی توصیف کرد و اظهار داشت: یکی از ابعاد انسان ملکوتی بودن او است درحالی‌که ناسوتی زیستن انسان از ابعاد تعیین‌کننده زندگی او در جهان آخرت است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به این‌که روح، عقل، وجدان و قلب بعد ملکوتی انسان را شکل می‌دهد، عنوان داشت: تمام تمایلات غریزی انسان در بعد ناسوتی انسان گنجیده است؛ بر این اساس اگر این دو بعد در انسان برمدار توازن و اعتدال تنظیم نباشد و یکی از این دو بعد بر دیگری غلبه پیدا کرد انسان به هنجاری‌های فردی و اجتماعی جدی دچار خواهد شد.

حجت‌الاسلام معرفت با تأکید بر ضرورت پژوهش و تولید علم در مقوله امربه‌معروف و نهی از منکر ابراز داشت: امروزه مبانی اسلامی همچون امربه‌معروف و نهی از منکر آن‌قدر در ساحت عقل و منطق برای بشریت حلول پیداکرده است که یک دانشمند مسیحی بیش از 700 صفحه کتاب را در تبیین امربه‌معروف و نهی از منکر برای اهل مطالعه و تأمل نوشته است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را یک فریضه واجب فراموش‌شده توصیف فرموده‌اند، گفت: احساس خطر رهبر معظم انقلاب نشان از آن است که اگر امت اسلام به احیای این امر مبادرت نکند برمدار قول صریح قرآن آینده‌ای شوم را برای خود رقم خواهند زد.

حجت‌الاسلام معرفت به اهمیت تاریخ‌پژوهی در کوتاهی ملت‌ها در احیای امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که از استقلال پاکستان گرفته تا حکومت شیعه قبل از آل سعود در عربستان و وضعیت امروز عراق به ما می‌آموزد که اگر ملت‌ها بر فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر تمسک داشتند امروز حاکمانی ظالم مانند آل سعود بر عربستان حکومت نمی‌کرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم غفلت از امربه‌معروف و نهی از منکر را خطری بزرگ برای انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نعمتی بزرگ است که امت اسلام باید برمدار رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای شکر این نعمت فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را احیا کنند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات