۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۱۱۶۸۸
حجت الاسلام تقوی:

شورای نگهبان مانع انحراف در حرکت نظام می شود

مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان با تاکید بر اینکه شورای نگهبان موثرترین دستگاه برای حفظ سلامت نظام است، گفت: شورای نگهبان مانع انحراف در حرکت نظام می شود.
حجت الاسلام تقوی شورای نگهبان تایید صلاحیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، شورای نگهبان، نهاد حافظ قانون اساسی جمهوری اسلامی است و با بررسی قوانین و تطبیق آنان با قانون اساسی و شرع مبین، اجازه رخنه قوانین مغایر با میثاق ملی به نظام اسلامی را نمی دهد. به علاوه با نظارت بر انتخابات (مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی) اجازه دخل و تصرف در انتخابات از سوی کانون های قدرت و ثروت را نمی دهد و جلوی رخنه افراد فاقد شایستگی به سطوح بالای قدرت را می گیرد. از این رو به تعبیر مقام معظم رهبری نهاد شورای نگهبان «ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است.

حال سوال این است که نهاد شورای نگهبان چگونه تشکیل شد و چه وظایفی دارد؟ پاسخ آن را از حجت الاسلام سیدعباس تقوی مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان، جویا شده ایم.

حجت الاسلام تقوی به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: شورای نگهبان حافظ اسلامیت نظام است تا بر تطبیق قوانین مجلس بر موازین اسلام مواظبت کند.

وی در ادامه افزود: شورای نگهبان همچنین حافظ جمهوریت نظام است تا از رای مردم بعنوان حق الناس صیانت و پاسداری کند.

مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان، ضمن اشاره به وظایف مهم شورای نگهبان، تطبیق مصوبات مجلس با شرع اسلام و قانون اساسی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را از جمله وظایف مهم این شورا عنوان کرد.

شورای نگهبان موثرترین دستگاه برای حفظ سلامت نظام است 

حجت الاسلام تقوی به جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی اشاره داشت و این نهاد را مطمئن‌ترین دستگاه نظام معرفی کرد و افزود: شورای نگهبان مطمئن ‌ترین دستگاه و ارگانی است که انقلاب به نظام کشور بخشیده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شورای نگهبان موثرترین دستگاه برای حفظ سلامت نظام است تصریح کرد: شورای نگهبان مانع انحراف حرکت نظام می شود، زیرا هدایت صحیح جامعه و حفظ مسیر کلی اجرا و قانونگذاری از انحراف، در شورای نگهبان به وسیله جمعی انجام می‌گیرد.

مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان، با اشاره به جایگاه اعضای شورای نگهبان، طبق بیانات ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، مورد شناخت و وثوق بودن فقهای شورای نگهبان، لیاقت و تعهد فقهای شورای نگهبان و مورد اعتماد بودن اعضای شورای نگهبان را از ویژگی های اعضای این شورا دانست.

تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات کارکرد شورای نگهبان را حساس می کند

حجت الاسلام تقوی، به هجمه و انتقادهایی که به عملکرد شورای نگهبان وارد می‌شود، اشاره داشت و گفت: صيانت از اسلامي بودن تمام مقررات برعهده شورای نگهبان است و این شورا بر انتخابات نظارت می‌ کند.

وی در ادامه اضافه کرد: به همین جهت شورای نگهبان مورد حمله دشمنان قرار می‌ گیرد و آنچه مسلم است دشمنان نظام می ‌خواهند نظام را از محتواي اسلامي ‌اش تهي كنند.

مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان، با تاکید بر اینکه انتخابات در کشور ایران اسلامی زینتی نبوده و منتخبان با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند ابراز داشت: نقش شورای نگهبان قانون اساسی در نظارت استصوابی بی بدیل و حساس است، تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی کارکرد شورای نگهبان را حساس کرده است.301/851/ب1

ارسال نظرات