۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۱۱۶۷۹
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان مطرح کرد؛

ضرورت هدایت خیران به سمت حوزه های علمیه

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان با تأکید بر ضرورت هدایت و حضور خیران به سمت حوزه برای ارتقای وضعیت مدارس علمیه، گفت: با همکاری خیران و ساخت مدارس علمیه می توان گام های مؤثری در جذب جوانان و تربیت نسلی مؤمن و انقلابی برداشت.
حوزه علمیه

حجت الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: راه اندازی و احداث مدارس علمیه فرصتی مناسب برای تربیت جوانانی مؤمن و انقلابی است.

وی با اشاره به نقش طلاب در آینده کشور و هدایت دینی و معنوی جامعه افزود: طلاب در زمینه های مختلف اخلاقی و علمی الگوی مناسبی برای جوانان هستند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در راستای تربیت مبلغان و ارتقا فرهنگ دینی جامعه اظهار داشت: رشد و ارتقای فرهنگ دینی راه مقابله با فرهنگ غربی است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مدارس علمیه خواهران در سطح دو و سه در شهرستانهای استان لرستان بیان کرد: فعالیت این مدارس فرصتی مناسب در جهت شناسایی و جذب جوانان توانمند و با استعداد به حوزه است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران لرستان با اشاره به نبود مدرسه علمیه در برخی شهرستانها اظهار داشت: امید است با راه اندازی و فعالیت مدارس علمیه بتوانیم در پذیرش و تربیت جوانان با استعداد در حوزه دین اقدامات مؤثری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شهرستانهای کونانی و بیرانشهر استان لرستان فاقد مدرسه علمیه هستند، عنوان کرد: برای احداث مدرسه علمیه در این مناطق نیازمند همکاری و ورود خیران در این زمینه هستیم.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت هدایت خیران به سمت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: از ظرفیت مبلغان و فعالیت تبلیغی طلاب در این عرصه باید استفاده شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با حضور خیران در زمینه ساخت مدارس علمیه شاهد رشد روز افزون این مراکز دینی شده جوانان علاقه مند و توانانمند را در حوزه جذب کرد./۳۰۲/۹۴۵۹/ب۱

ارسال نظرات