۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۱۱۶۲۳
به همت تبلیغات اسلامی استان فارس؛

استودیوی گفت‌وگو محور راه اندازی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از راه اندازی استودیوی گفت‌وگو محور به همت تبلیغات اسلامی فارس خبر داد.
حجت الاسلام مهرابی

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس، حجت‌الاسلام مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس عنوان کرد: کار فرهنگی کاری است جمعی و کار یک دستگاه به تنهایی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: خداوند سبحان در قرآن کریم اشاره می فرمایند که بهترین قول، قولی است که انسان را دعوت می‌کند به سوی خداوند و عمل صالح، اما قولی که انسان را دعوت می‌کند به این مهم، اگر خروجی و نتیجه اش با آن قول و عمل صالح منتج به «إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ» شود قول سدید است. سخنی است که انسان را به رستگاری می رساند و از این رو در کنار این قول حضرت حق، نحله ها و جریان های انحرافی هستند که گاهی اوقات از خدا و عمل صالح سخن می‌گویند اما منتج به «إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ» نمی شوند.

وی افزود: از طریقت و حقیقت سخن می‌گویند، اما طریقت و حقیقت بدون شریعت را تبلیغ می‌کنند. حقیقت و طریقتی منتج به نتیجه می‌شود و دست انسان را گرفته و به رستگاری می رساند که منتج به شریعت شود. از این رو حقیقت بدون شریعت چیزی جز انحراف نیست وهر آنچه که امروز شما از نهله های انحرافی در استان نگران هستید جریان هایی هستند که قانل به شریعت نیستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی هرگز هدف و وظیفه ای تحت عنوان فعالیت های شکلی نداشته و این مورد برای این سازمان تعریف و تعیین نشده است.بدین معنا که مومنین و متدینین ما این انتظار را از سازمان تبلیغات اسلامی نداشته باشند که در زمینه توزیع بنر، پوستر و مواردی از این دست را نداشته باشند. هرچند که در مناسبت ها همراه با سایر دستگاه ها حضور داریم.

حجت‌الاسلام مهرابی بیان کرد: هدف حضرت امام خمینی از تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و امروزه تاکیدات و عنایات خاص مقام معظم رهبری به این دستگاه فرهنگی، تعمیق باورهای دینی و احیای ارزش های دینی است. این سازمان به‌عنوان یک دستگاه غیر دولتی باید با همگرایی با سایر دستگاه های فرهنگی و بارور کردن مجموعه های مردم نهاد، بستر را برای تعمیق باورهای دینی و احیاء ارزش های اسلامی و قرآنی در جامعه فراهم کند.

وی گفت: یکی از مجموعه های سازمان تبلیغات اسلامی تشکل های دینی و هیئات مذهبی است. هیچ دستگاه و مجموعه ای به جز سازمان تبلیغات اسلامی اجازه صدور مجوز برای هیئات مذهبی را ندارد و این سازمان در راستای ساماندهی تشکل های دینی و همچنین بحث صدور مجوز هیئات مذهبی، کانون مداحان، کانون های فرهنگی و انجمن های اسلامی در سطح استان آمادگی کامل دارد که به روز نسبت به ثبت و ارائه مجوز فعالیت اقدام نماید که هیئات مذهبی بتوانند در سامانه طوبی سازمان که یک سامانه متمرکز ساماندهی تشکل های دینی است شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی امروز آماده است که برای اعزام استاد و صدور مجوز برای خانه های قرآنی، موسسات قرآنی و پایگاههای قرآنی در سطح استان اقدام کند. ما امروز قریب یک هزار پایگاه، موسسه و خانه قرآنی در سطح استان با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی داریم که آمادگی هرگونه همکاری و صدور مجوز برای مجموعه های قرآنی در سطح استان برای مساجد، مجموعه های دانشگاهی و غیردانشگاهی بصورت کامل وجود دارد.

حجت‌الاسلام مهرابی عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای دوره های متوسطه مدارسی تحت عنوان مدارس صدرا دارد که در حال حاضر ۱۳۵۰ دانش آموز در یک فضای آموزشی، تربیتی و کاملا متفاوت نسبت به ارایه خدمات آموزشی و تربیتی به فرزندان شما مردم عزیز و ولایتمدار فارس در حال فعالیت است. ثبت نام این مدارس در حال انجام است و در حال حاضر دو مدرسه با ظرفیت ۶۰۰ دانش آموز در شهر شیراز و بقیه مدارس صدرا نیز در سایر شهرستان های استان در حال فعالیت هستند.

وی گفت: در بحث اعزام مبلغ نیز کلیه دستگاه ها و مراکز، هر کجا که نیاز به اعزام تخصصی داشته باشند بطور مثال در موضوع آسیب های اجتماعی و رصد آنجا که نیاز به یک مبلغ متخصص هست، سازمان تبلیغات اسلامی با افتخار آمادگی کامل خود را برای اعزام های تخصصی به مساجد، مراکز علمی و دانشگاهی نیز اعلام می‌کند. ما در سطح استان تعداد ۱۵۵ روحانی مستقر در 155 روستایی که حداقل فاصله ی بیست کیلومتری با شهر دارند با حداقل جمعیت یک هزار نفر داریم که بصورت شبانه روزی در آن روستاها مستقر هستند و در خدمت احیاء ارزش های دینی و تبلیغ دین هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس افزود: حضور در مناسبت ها و مباحث مرتبط با فضای مجازی و سایت تبیان نیز از سایر اولویت های سازمان است. اولویت اول سازمان ورود به موضوع آسیب های اجتماعی است. ما آمادگی کامل داریم که با سایر دستگاه ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ورود پیدا کنیم. بدون توجه ویژه به مسائلی از قبیل، توجه به حوزه فرهنگ، روی آوردن به مساجد، توجه به نماز، روی آوردن به علما و فضلا و صاحبان اندیشه در حوزه دین مشکلات و آسیب های اجتماعی حل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مهرابی اظهار داشت: باید گفت که نماز با بخشنامه قابل حل نیست و معنویت در دستگاه ها با بخشنامه اجرا نخواهد شد. نماز کار فرهنگی می خواهد. معنویت زیرساخت های دینی می خواهد. و لذا با دست دادن به همدیگر در فضای تعاملی می توانیم مشکلات را در حوزه اجتماعی کاهش دهیم. امروز بزرگترین نگرانی برای خانواده ها در این حوزه است.

وی بیان کرد: به صدا و سیما و مجموعه های فرهنگی اعلام می کنیم که سازمان تبلیغات اسلامی آماده است که یک استودیو سمعی و بصری و گفتگو محور را در سطح استان رقم بزند. ما امروز نگران حضور شبکه های کلمه در خانواده های خود هستیم. ما می توانیم در تقابل فایلی را برای متدینین باز کنیم و سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه محتوایی آمادگی کامل خود را برای نشست های گفتگو محور برای اثبات حقانیت اسلام، قرآن و شیعه را در فضای شبکه استانی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: گفتگوها و کرسی های آزاد اندیشی دانش آموزی و دانشجویی با بهره گیری از اساتید ارزشمند حوزوی و دانشگاهی و علمای فاضل و عالمی که در اختیار داریم می تواند سرلوحه امور آموزشی و تربیتی قرار بگیرد. دین ما دین حق است و امروز با بهره گیری از کارشناسان مسلط و خبره ای که در اختیار داریم، هیچ گونه نگرانی برای پاسخ به شبهات نداریم. ما هیچ خللی برای مقابله با جریان های انحرافی که جریان سازی کرده و نیاز به پاسخگویی باشد در امور مربوطه نداریم.

حجت‌الاسلام مهرابی افزود: اگر زمینه فراهم بشود، سازمان تبلیغات اسلامی آماده است که کارشناسان خبره و متخصص خود را برای پاسخگویی در فضای مجازی و غیرمجازی اعزام کند. در مباحث مربوط به اعزام مبلغ نیز خانواده تبلیغات اسلامی در سطح استان به دلیل فعالیت فرق و مذاهب و ترکیبی و تلفیقی بودن استان اعزام های تخصصی داریم. تبلیغات اسلامی برای هر مسجد، دانشگاه و هر مجموعه ی علمی و غیر علمی که نیاز به حضور مبلغ برای پوشش دادن به گفتمان ها و کرسی های آزاد اندیشی باشد آمادگی کامل برای اعزام دارد.

وی بیان کرد: اولویت مهم دیگر موضوع آموزش است. اساتید برجسته در سطح استان و ارتباطات مناسب تبلیغات اسلامی با مراکز علمی و آکادمیک کشور زمینه را برای ما فراهم کرده است که هرجایی نیاز به آموزش باشد با آمادگی کامل و بصورت رایگان آموزش های لازم را در اختیار همه دستگاهها قرار دهیم. فضای مجازی از مهم ترین اولویت های سازمان تبلیغات است. امروزه فضای مجازی یکی از نگرانی های جدی برای همه ما است ولی این بدین معنا نیست که فضای مجازی تهدید باشد بلکه یک فرصت مغتنم برای ما است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس عنوان کرد: فضای مجازی بدون مدیریت قتلگاهی برای نسل جوان و خانواده های ما است. امروز آمارها نشان می دهد که قریب ۸۰% عوامل تاثیرگذار در مساله طلاق به فضای مجازی برمی گردد. از این رو ما آمادگی کامل داریم با حضور کارشناسان ارزشمندی در حوزه فضای مجازی در اختیار داریم یک مدیریت واحدی را برای فضای مجازی استان تحت عنوان فرصت ها و تهدیدها ترسیم کنیم.

حجت‌الاسلام مهرابی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی فارس همچنین با همکاری دفتر نماینده محترم مقام معظم رهبری آیت الله ایمانی و سپاه فجر استان در بحث اعزام شب های جمعه تعدادی از مبلغان را جهت حضور در روستاهایی که دسترسی به آنها سخت است یا تا به حال مبلغی به آن مناطق اعزام نشده است ساماندهی و اعزام می نماید.

وی در پایان گفت: توجه ویژه به حوزه معنویت دینی یعنی توجه به همه ی خوبی ها. هرمقدار حوزه دین مورد بی مهری قرار بگیرد آسیب ها، تنش ها و مشکلات بیشتر خواهد شد و همچنین هر مقداری که این حوزه مورد توجه قرار گیرد موجب آرامش، آسایش، رفع تبعیض و امید بخشی در جامعه و ایجاد انگیزه و نشاط در جامعه خواهد شد و همه خوبی ها را در جامعه رقم خواهد زد./101/825/ب1

ارسال نظرات