۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۱۱۵۷۷
هشدار اجتماعی حجت الاسلام مقدمی؛

جامعه‌ای با زنان راننده و مردان آشپز

عضو مجمع نمایندگان طلاب گفت: وقتی بتوانند از طریق ماهواره ها در خانه های ما نفوذ کنند و زنان را نسبت به بی هویتی تشویق و ترغیب کنند، به راحتی همه ارکان جامعه را متزلزل می‌کنند.
محمود مقدمی

حجت الاسلام محمود مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه امروزه متأسفانه بیشتر زنان و مردان درباره وظایف و جایگاه شان بی اطلاع هستند، گفت: در این دوران جای همه چیز عوض شده است و شاید بتوان گفت که تقریباً بیشتر مردان و زنان مصداق بارز بیت «قدر تو افزون از ملائک/ تو قدر خود نمی دانی چه حاصل» هستند.

معامله با خدا یا جذب زرق و برق دنیا شدن

عضو مجمع نمایندگان طلاب ادامه داد: امروزه برخی گویا فراموش کرده اند که وجود خود را تنها با خداوند معامله کنند؛ متأسفانه به محض مشاهده زرق و برق های دنیوی دچار رنگباختگی اعتقادی می‌شوند.

زنان راننده و مردان آشپز!

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه بخش زیادی از زنان به هویت حقیقی خود آشنا نیستند، اظهار داشت: در دوران کنونی زنان به مشاغلی مشغول هستند که بیشتر در شأن مردان است؛ متأسفانه رسانه ها هم با پخش مستندهایی که زنان آهنگر، راننده و غیره در جهت فراموشی هویت حقیقی زنان کمک می‌کنند، چراکه یک زن بخاطر ضرورت های زندگی مجبور به پرداختن به شغل های سنگین می‌شود و رسانه این شخص را به عنوان الگو معرفی می‌کند، از سوی دیگر نیز با پخش برنامه های آشپزی مردان، سبب به هم ریختن قواعد می‌شوند.

ماهواره راه نفوذ شیطان در خانه است

حجت‌الاسلام مقدمی به تبیین برخی از عوامل فراموشی هویت زنان پرداخت و عنوان کرد:‌ نقشه اصلی را دشمن طراحی می‌کند؛ وقتی بتوانند از طریق ماهواره ها در خانه های ما نفوذ کنند و زنان را نسبت به بی هویتی تشویق و ترغیب کنند، به راحتی همه ارکان جامعه را متزلزل می‌کنند؛ ماهواره ها راه های نفوذ شیطان است که بر روی خانه ها قرار می گیرد و خانواده را نابود می‌کند.

عضو مجمع نماینگان طلاب خاطرنشان کرد: بسیار جای ناراحتی است که صدا و سیما، برخی روحانیون و فعالان فرهنگی در این عرصه کم کاری کرده و به دشمن میدان داده اند تا جایی که هم اکنون خلاف دین عمل کدن به یک هنجار تبدیل شده است.

قول های نابجای برخی کاندیداها سبب رنگ باختگی هویت زنان

وی در پایان با اشاره به اینکه متأسفانه سیاست گذاری که زن را به موقعیت اجتماعی خودش نزدیک کند در کشور صورت نپذیرفته است، ابراز داشت: اگر اینگونه سیاسیت گذاری ها در جامعه انجام نشود منجر به پدید آمدن مشکلات متعددی در کشور خواهد شد و فرهنگ آن را به فرهنگ جوامع غربی متبدل خواهد ساخت؛ متأسفانه برخی کاندیداها به هنگام انتخابات برای این که رأی بیاورند به زنان قول ایجاد کار می‌دهند و بعد از روی کار آمدن با استخدام زنان هم به فراموشی هویتشان کمک می کنندو هم سبب بیکاری بسیار از مردان شده و فقر را در خانواده ها ایجاد می‌کنند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات