۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۱۱۴۸۷
کارشناس دینی:

وجوب امر به معروف نشانه اجتماعی بودن حجاب است

کارشناس آموزش حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: وجوب امر به معروف و نهی از منکر در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی همچون بی‌حجابی است.
حجاب

لیلا بهرامی‌شاد کارشناس آموزش حوزه علمیه خواهران استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز پیرامون اجتماعی یا فردی بودن حجاب گفت: یکی از مواردی که نشان می‌دهد که حجاب یک امر اجتماعی است موضوع وجوب امر به معروف و نهی از منکر در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی همچون بی‌حجابی است. به راستی اگر حجاب امری شخصی و فردی بود هیچگاه دیگران نمی‌بایست در حوزه امور شخصی و خصوصی دیگران ورود و دخالتی داشته باشند و دیگران را ملزم به رعایت حجاب نمایند.

به عقیده وی، اینکه بر دیگران واجب است در رویارویی با افراد بی‌حجاب ایشان را ارشاد نمایند دلالت بر این دارد که این موضوع نمی تواند امری شخصی و خصوصی باشد.

بهرامی‌شاد يکي از فلسفه‌هاي حقيقي وجوب حجاب را حفظ آرامش زن، مصونيّت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشيدن به امنيّت اجتماعي با توسعه آن دانست و اظهار داشت: حجاب، پيام عفت، شخصيت و خدا‌ترسي زن مسلمان است و مردان جامعه نه تنها به چنين بانويي چشم طمع نخواهند داشت که او را نيرويي بالفعل در هرچه وسعت بخشيدن امنيّت اجتماعي دانسته و نجابتش را مي‌ستايند. در اين صورت است که زن نه تنها در سنگر حجاب خود، از تير نگاه‌هاي زهرآلود، سخنان آزاردهنده و برخورد‌هاي اراذل جامعه در امان خواهد بود، بلکه امنيت و آرامش دروني خود و اجتماع خويش را برقرار خواهد کرد.

کارشناس آموزش حوزه علمیه خواهران استان فارس تبلیغ و گسترش مسأله حجاب و عفاف، یکی از وظایف اصلی حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران دانست که باید در این راستا به وظایف خود به شکل مطلوبی عمل کنند تا ان‌شاءالله شاهد شکوفایی این فرهنگ در سطح جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران باید وارد دبیرستان‌ها و مراکز مختلف اجتماعی شده و با بیان مسائل مختلف به سؤالات موجود پاسخ دهند؛ چرا که این مسأله به یقین اثرگذار خواهد بود.

به گفته بهرامی‌شاد در جامعه کارهايي هست که صرفا آقايان مي‌توانند انجام دهند و يا صرفا خانم‌ها و يا هر دو. در جايي که حضور زن در جامعه در کنار آقايان هست نوع پوشش، نوع حرکت، راه رفتن، صحبت کردن، نگاه کردن و حتي کلماتي که ادا مي‌شود بايد کنترل بشود. حجاب فقط در چادر يا روسري نيست؛ اگر اين چيز‌هايي که گفته شد کنترل شود و تحريک‌کننده نباشد زنان مي‌توانند در کنار مردان به راحتي کار کنند./825/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات