۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳
کد خبر: ۵۱۱۴۷۶
آیت الله حسینی بوشهری در گفت وگو با رسا:

خبرگان به چه دلیل باید با رهبری مطلوب جامعه مخالفت کند/ عده‌ای می‌خواهند با حاشیه سازی کارنامه درخشان خبرگان را زیر سؤال ببرند

عضو هیأت رییسه خبرگان گفت: بیگانگان و کسانی که در کشور همان برنامه های بیگانگان را دنبال می کنند برخی مسائل را علیه خبرگان مطرح کرده و حاشیه سازی می کنند.
آیت الله حسینی بوشهری

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دستاوردهای مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری یکی از مجالس مهم، تأثیرگذار و نقش آفرین در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب برگ زرینی در کارنامه درخشان خبرگان است

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار مهم و از کارهای کلیدی مجلس خبرگان، انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی بعد از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) است، این مسأله یکی از کارهای بزرگ خبرگان بوده و برگ زرینی در کارنامه درخشان مجلس خبرگان به شمار می رود.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز از وجود رهبری آگاه، بصیر، جامع، هوشیار و متفکر برخوردارهستیم، اظهار داشت: روز به روز و هرچه از عمر حرکت تاریخی خبرگان می گذرد ما شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب جلوه های دیگری از شخصیت خود را نشان می دهند.

وی ادامه داد: کمتر مجموعه ای وجود دارد که با رهبر معظم انقلاب ملاقات کنند و در پایان این نکته را اظهار نکنند که رهبری در رابطه با مجموعه ای که با ایشان ملاقات کردند به اندازه ای آگاهی و اشراف دارند که گویا سالیان متمادی در رابطه با آن مجموعه مطالعه، بررسی و تحقیق کردند، این مسأله نشان دهنده عمق اشراف و نگاه بلند  رهبر انقلاب به مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی کشور است.

مجلس خبرگان نمی تواند نسبت به مسائل و رویدادهای کشور بی تفاوت باشد

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که خبرگان رهبری بر اساس روال سالانه نشست هایی دارد و در طول سال کمیسیون ها برنامه دارند، ابراز داشت: آنچه که کار اصلی خبرگان به شمار می رود بنابر تعبیر رهبر معظم انقلاب مربوط به روز مبادا است یعنی اگر روزی نیاز پیدا شود خبرگان رهبری باید ورود کرده و اظهار نظر کنند.

وی عنوان کرد: مجلس خبرگان رهبری نسبت به رصد بقای شریط رهبری وظیفه دارد، همچنین درباره مسائل و رویدادهای کشور خبرگان رهبری نمی تواند بی تفاوت باشد و دست روی دست بگذارد، مجلس خبرگان معمولا به هنگام اگر نیاز به برگزار اجلاس باشد اجلاسیه برگزار می کند و اگر نیاز است که بیانیه، اطلاعیه و قطعنامه ای صادر کند این را انجام می دهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: کمیسیون های گوناگون مجلس خبرگان رهبری در طول سال به صورت مرتب، منظم و تعریف شده جلساتی دارند و مسائل مختلف جامعه را در بعد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رصد می کند و بر اساس مکانیزم خاصی که دارند  اقدام می کنند.

انتقاد از هجمه ها به بهانه های گوناگون به مجلس خبرگان رهبری

وی با انتقاد از برخی هجمه ها علیه مجلس خبرگان رهبری به بهانه های گوناگون از جمله عدم نظارت بر شرایط رهبری اضافه کرد: از دوستان انتظار داریم که همراهی کنند اما از دشمنان نمی توان انتظار همراهی با نظام را داشت.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: خبرگان موقعی که احساس می کند شخصیتی که به عنوان ولی فقیه در کشور نقش آفرینی می کند و به عنوان کسی که از سوی خبرگان مشخص شده، روز به روز کارایی، توانمدی، اشراف، نظارت و تصمیمات به هنگام ایشان بسیار عالی تر از گذشته است، چه اصراری وجود دارد که خبرگان خلاف واقعیت اظهار نظر کند.

عده ای می خواهند با حاشیه سازی کارنامه درخشان خبرگان را زیر سؤال ببرند

وی افزود: کار مجلس خبرگان رصد بقای شرایط است و در هر فرصت و مرحله ای کمیسیون مربوطه همه شرایط را ملاحظه می کند و همه مسائل را در نظر می گیرند، از این رو این هجمه ها نادرست بوده و وجهی ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: کسانی که می خواهند کار بزرگ  مجلس خبرگان و نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند، خبرگان، نظام و شرایط را قبول ندارند، بیگانگان و کسانی که در کشور همان برنامه های بیگانگان را اجرایی و دنبال می کنند همواره این مسائل را مطرح کرده و حاشیه سازی می کنند.

وی ادامه داد: در مجلس خبرگان ده ها مجتهد، فقیه و شخصیت های برجسته حضور دارند که هر کدام در جایی که از کشور تأثیرگذار هستند، این افراد مسائل کشور را زیر نظر دارند و کیفیت مدیریت رهبری را دیدند که با صلابت و مدیریت قاطع بحران ها را پشت سر گذاشته و به سمت و سوی صحیحی رهبری می کنند، خبرگان به چه دلیل باید با چیزی که مطلوب جامعه است باید مخالفت کند./1323/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات