۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۵۱۱۴۴۱
امام جمعه نجف:

آیت الله سیستانی پرچمدار پیروزی بر داعش است

امام جمعه نجف آزادی موصل را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: آیت الله سیستانی پرچمدار پیروزی بر داعش است.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، گفت: آزادی موصل را به حضرت آیت الله سیستانی که پرچمدار این پیروزی بود، تبریک می‎گویم و دست این مرجع تقلید را می‎بوسیم.

 وی همچنین از نیروهای مسلح، بسیج مردمی و خانواده شهدا برای موفقیت در عملیات آزادسازی شهر موصل تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: ملت عراق با اتحاد و همبستگی توانستند بر داعش پیروز شوند. جریان تروریستی داعش در راستای اهداف رژیم صهیونیستی قدم بر می‎دارد و ملت عراق با پیروزی بر داعش رشادت و قدرت خود را به جهانیان نشان دادند.

امام جمعه نجف تصریح کرد: ایجاد آمادگی برای ایفای نقش در صحنه بین المللی و همبستگی و ساخت و ساز داخلی از مسائل مهم در دوران پساداعش است. تصمیم هیأت وزیران عراق برای تعیین این کشور در سال 2018 میلادی به عنوان «پایتخت رسانه‎های عرب زبان» نشان دهنده نقش بین المللی این کشور است.

وی با اشاره به تصمیم سران اهل تسنن برای برگزاری همایشی در ماه جاری میلادی در بغداد گفت: احتمالا این همایش به علت اختلافات بسیار برگزار نشود؛ چنین همایشی اگر در راستای مصالح، پیشرفت و ساخت و ساز داخلی باشد، اقدامی مناسب است وگرنه این همایش نباید برگزار شود.

حجت الاسلام قبانچی در واکنش به تلاش برخی از مسؤولان اقلیم کردستان برای برگزاری همه‎پرسی جدایی این اقلیم از عراق بیان داشت: ملت عراق در شرایط کنونی باید همبستگی خود را حفظ و برای کاهش مشکلات تلاش کنند. کشورهای مختلف نظیر ایران و ترکیه مخالف برگزاری این همه پرسی هستند و قانون اساسی نیز چنین اجازه‎ای را به مسؤولان اقلیم کردستان نمی‎دهد.

وی در بخش خطبه‎های دینی سالروز ارتحال حجت الاسلام شیخ احمد الوائلی از سخنرانان مشهور عراقی را گرامی داشت.

امام جمعه نجف نسب به افزایش آمار تجرد و بالا رفتن سن دختران در جهان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: ازدواج، تحکیم بنیان خانواده‎ها و تسهیل در امر ازدواج از راه‎های درمان این مشکلات اجتماعی است./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات