۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۵۱۱۴۲۶
خطیب اوقاف مصر:

برخی مفتیان با صدور فتواهای شاذّ به دنبال کسب شهرت هستند

خطیب اوقاف مصر تاکید کرد که عدّه‌ای با صدور فتواهای شاذّ درصدد کسب شهرت از طریق رسانه‌ها هستند.
وزارت اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد القطاوی امام جمعه و خطیب اوقاف مصر در گفت‌و‌گو با «البوابة نیوز» نسبت به جذب جوانان برای دوری از دین، هجمه علیه الازهر و انتقاد به برخورد اعتدالی الازهر با سایر ادیان و مذاهب هشدار داد.

وی تاکید کرد که سر تسلیم فرود آوردن جوانان در برابر اقدامات تبلیغی با هدف تخریب نهادهای دینی مانند الازهر امر پسندیده‌ای نیست و جوانان باید بیش از پیش نسبت به اینگونه اقدامات و تحرکات هوشیار باشند.

شیخ القطاوی افزود: در شرایطی که هرج و مرج، درگیری و اختلاف افزایش یافته و واقعیت جامعه برای بسیاری از جوانان مشتبه شده است شاهد تبلیغات گسترده‌ای در میان جوانان با هدف تخریب الازهر به عنوان نماد صلح، امنیت و اسلام اعتدالی هستیم.

خطیب وزارت اوقاف مصر خاطر نشان کرد: هرگونه اقدامات تبلیغی با هدف کاستن از محبوبیت و مقبولیت الازهر و منصرف ساختن این نهاد دینی از انجام رسالت خود در ترویج اسلام اعتدالی و سردادن فریاد آزادی و عدالت‌خواهی در کنار تلاش برای دور ساختن جوانان از میراث عظیم دینی محکوم به شکست است.

عالم اهل سنت مصر با انتقاد شدید از افرادی که خود را به نام فقیهان دین معرفی کرده اما مسائل مبتلی‌به اسلام را نمی‌دانند، اظهار داشت: برخی افراد به دنبال کسب شهرت از طریق رسانه‌ها، با صدور فتواهای عجیب و غریب خود را عالم دین نشان داده و احکام و سنت نبوی را به راحتی نفی می‌کنند.

شیخ القطاوی ادامه داد: چنین افرادی با پوشیدن لباس دین به جنگ دین خدا رفته و سبب ایجاد شبهه در اذهان جوانان و گسترش قتل و ویرانی به نام دین در جوامع می‌شوند. شیطان وقتی در گمراه ساختن بندگان مغلوب شد به کاشت بذر نفاق، تفرقه و اختلاف روی آورده است.

عالم اهل سنت مصر در پایان اظهار داشت: اسلام دین نفی خشونت، افراط‌گرایی، کشتار، تخریب، ویرانی و منادی محبّت، رحمت، صلح و امنیت است. دین الهی هرگونه تعدّی به مردم را با هر دین، قومیت و مذهبی محکوم می‌کند./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات