۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۱۱۴۱۶
یکی از علمای الازهر:

پیشرفت امت اسلامی مرهون وحدت و همدلی مسلمانان است

امام جمعه قاهره تاکید کرد که وحدت و همدلی میان مسلمانان و دوری از اختلاف و تفرقه، پیشرفت امت اسلامی را به همراه خواهد داشت.
اسامه الجندی از علمای اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، اسامه فخری الجندی امام جمعه قاهره و از مبلّغان وزارت اوقاف مصر تاکید کرد که تعدّی، فساد و ویرانی، اخلاقی مذموم و جنایت بزرگی در حق جامعه است زیرا انسان خود را ابزار ترویج فحشا و کار قبیح در جامعه قرار می‌دهد.

وی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مصر با موضوع «حرمت تعدّی و ویرانی و ضرورت بازسازی و اصلاح» افزود: پیامبر اکرم(ص) مبعوث خداوند بود تا جامعه جهانی را از اخلاق و ارزش‌های زمینی به سمت اخلاق و ارزش‌های الهی و آسمانی متوجه سازد.

عالم اهل سنت مصر خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) از ما می‌خواست که زندگی مادّی همراه با ارزش‌های آسمانی و الهی را با هم درآمیزیم اما اکنون اخلاق مذموم در تمامی جامعه اسلامی و غیر اسلامی رواج یافته است.

شیخ الجندی با بیان آنکه انسان امروزی از هوای نفس خود پیروی کرده و دستورات دینی را فراموش ساخته، اظهار داشت: همکاری به جای تخریب و همدلی به جای اختلاف و تفرقه از مهمترین شرایط ساخت جامعه اسلامی است که خداوند می‌فرماید: « وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ»

امام جمعه اوقاف مصر ادامه داد: پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی با تفرقه، اختلاف، کینه‌توزی، بخل و حسد محقق نخواهد شد. پروردگار در آیات متعدّد چگونگی ایجاد جامعه‌ای اسلامی و مترقّی در تمام ابعاد اجتماعی، اقتصادی و انسانی را بیان کرده است.

وی دوری از خشونت، افراط‌گرایی و بازگشت به فرهنگ اسلام رحمانی را برای ایجاد وحدت در میان امت اسلامی و پیشرفت مسلمانان ضروری دانسته و تصریح کرد: هر فردی که در مسیر گسترش فساد و ترویج فرهنگ تعدّی به حقوق مردم گام بردارد مسلمان نیست و عبادات و اعمال او پذیرفته نخواهد شد./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات