۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۵۱۱۳۲۹
علمای لبنان خواستار شدند؛

آغاز انتفاضه همه جانبه در سرزمین‎های اشغالی

علمای شیعه و سنی لبنان بر لزوم آغاز انتفاضه همه جانبه در سرزمین‎های اشغالی تأکید کردند.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی که پس از نشست هفتگی به ریاست حجت الاسلام حسان عبدالله صادر کرد، اظهار داشت: در مراحل پایانی پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی مورد حمایت مالی برخی کشورهای عربی قرار داریم که از سوی ابزارهای اقلیمی و محلی نظیر داعش و جبهه النصره و القاعده اجرا می شود.

این تجمع با اشاره به اینکه این پروژه به نبردی جدی از سوی ائتلاف کشورها نیاز دارد، افزود: کسانی که فریب تروریست ها را خورده اند باید به دامان وطن بازگردند و شرایط بازگشت آوارگان به سرزمینشان نیز فراهم شود.

علمای شیعه و سنی لبنان همچنین بر لزوم هماهنگی دولت لبنان با سوریه جهت بازگشت آوارگان سوری به این کشور بر اساس مصالح دو ملت تأکید کردند و این مساله را عامل حفظ کرامت آوارگان خواندند.

آنان از دولت لبنان خواستند منطقه جرود عرسال و رأس بعلبک را از لوث تروریست ها پاکسازی کرده و در این راه با ارتش سوریه و نیروهای مقاومت همکاری کند.

در بخش دیگری از این پیام با محکومیت اعدام 4 شهروند در عربستان سعودی تصریح شده است که این اعدام ها سیاسی بوده و سازمان های حقوق بشر به ویژه سازمان هایی که تنها بر اساس مصالح امپریالیسم آمریکایی فعالیت می کنند، باید اقدامی انجام دهند. 

تجمع علمای مسلمان با تأکید بر اولویت بودن مساله فلسطین برای امت اسلامی و آزادگان جهان، حمله وحشیانه صهیونیست ها به اردوگاه جنین و شهادت و جراحت جمعی از فلسطینیان را محکوم کرده و انتفاضه همه جانبه در سرزمین های اشغالی را خواستار شدند./980/ب902/د

ارسال نظرات