۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۱۱۳۲۵
لحظه ای با شهدای طلبه مدافع حرم(۲۵)

شهیدی از نسل عاشقان شیدا

طلبه شهید حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی از نسل عاشقان شیدایی است که شور شیرین عشق را چشید و پروانه وار بر گرد رخ یار گردید و نغمه عاشقانه شهادت سر داد.
تشییع ۶ شهید مدافع حرم در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهادت طریق عروج به قله کمال انسانی است و شهید رهرو این طریق معرفت.

شهدا دل در طریق عاشقی می بازند و سر در راه معشوق به ودیعت می آورند و همچون پروانه ای شیدا در آتش عشق می سوزند.

شهید مصدر نشین بزم دلدادگی و شور و عشق است و شهادت خوان گسترده معرفت و عشق ورزی.

شهادت منتهای آمال آرزومندان وصال معشوق است و یگانه طریق نظاره بر چهره وجه اللهی عشق.

طلبه شهید حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی از نسل عاشقان شیدایی است که شور شیرین عشق را چشید و پروانه وار بر گرد رخ یار گردید و نغمه عاشقانه شهادت سر داد.

او در اولین روز از سال 62 همچون ستاره ای درخشان در آسمان عشق و ایثار طلوع کرد تا سه دهه بعد هادی طریق عاشقی شود و با نورافشانی خود مسیر بندگی را روشنایی بخشد.

این شیرمرد بیشه عشق و ایثار، زانوی تلمذ در پای درس علمای دین زد و راه معرفت را در طریق آموختن علوم دینی یافت و شاگرد مکتب حوزه های علمیه شد.

هنوز سالهای اول تحصیل در حوزه را می گذراند که آوای رحیل سر داد و به خیل دلاورمردان افغان مدافع حرم پیوست و به سوریه شتافت تا مدافع حرم زینبی(س) شود.

در بخشی از زندگی نامه این شهید والامقام آمده است:«سید در میان دوستان و آشنایان به عنوان جوانی بسیار دوست داشتنی، مؤدب، بردبار، متواضع و کم حرف شهره بود. با این همه، او در کارهایش قاطع بود و پشتکار فراوانی داشت. پس از حمله تجاوزکاران و بیدادگران تکفیری به سوریه، وظیفه خود را در مقابله و مبارزه با آن پلیدان و دفاع از حرم حضرت زینب(س) دید و با عزمی راسخ آهنگ دفاع از حرم آل الله نمود و پس از رشادت های بسیار، به فیض شهادت نائل آمد»

آری! شهید سید مجتبی حسینی همچون همرزمان شهیدش، داغ فراغ از معشوق را تاب نیاورد و در آخرین روز از نخستین ماه سال 94 بال آسمانی گشود و در عملیات بصری الحریر به آرزوی دیرینه خود رسید.

سوریه معراج این اسطوره عشق و مقاومت بود و بهشت معصومه قم، آغوش خود را گشود و بدن مطهر این شهید والا مقام را در بر گرفت./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات