۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۱۱۳۲۳
مسؤول گروه تبلیغی کودک و رسانه:

تبلیغ در حوزه کودک مغفول است

مسؤول گروه تبلیغی کودک و رسانه عرصه تبلیغ در حوزه کودک و نوجوان را مغفول دانست و بر استفاده از ظرفیت طلاب در جهت تولیدات رسانه ای فاخر در این حوزه تأکید کرد.
حضور تبلیغی طلبه‌ جوان در میان عشایر

احسان شریعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان عنوان کرد: حوزه کودک و نوجوان به دلیل حساسیتی که در الگوسازی و ساخت آثار تبلیغی با رویکرد فرهنگ سازی دارد باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از فناوری های روزآمد و بهره گیری از ظرفیت طلاب توانمند در این عرصه می تواند فضای تولیدات فرهنگی در این حوزه را دچار تغییر محسوس کند.

مسؤول گروه تبلیغی کودک و رسانه تصریح کرد: یکی از معضلات موجود در این عرصه نبود تفکر راهبردی است به گونه ای که سیاست گذاری ها در این حوزه بسیار ضعیف بوده و نهادهای درگیر با این موضوع مانند آموزش و پرورش سیاست هاص خاصی برای این فعالیت ها ندارند و حوزه کودک و تولیدات فرهنگی آن واقعاً مغفول است.

شریعتی نبود سیاست گذاری در تربیت کودک را از آفات مهم در کشور دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه سیاست خاصی در کشور برای تولید محتوا در حوزه کودک وجود ندارد و حمایت خاصی نیز از فعالان این عرصه صورت نمی گیرد که همین موضوع نیز فعالیت در این حوزه را بسیار سخت کرده است.

وی اضافه کرد: نیاز است تا رشته سیاست گذاری فرهنگی در دانشگاه ها به وجود بیاید تا از این طریق بتوان روش های سیاست گذاری را آموزش داده و خلأ های موجود در این حوزه را پر کنیم.

مسؤول گروه تبلیغی کودک و رسانه تأکید کرد: در بحث رسانه ای مربوط به حوزه کودک به دلیل غلبه تولیدات در بخش بازی و استفاده از فضای مجازی و تلویزیون، عملاً کار خوبی در زمینه استفاده از الگوهای صحیح تربیتی وجود ندارد و سیاست گذاری غلط در این عرصه مشکلات را دوچندان کرده است.

وی در ادامه ابراز کرد: در حوزه تربیت دینی در کودکان کار خاصی در کشور صورت نمی گیرد و حتی کتاب هایی که برای کودکان تدوین می شود بدون مهندسی بوده و در زیر بمباران محتوا، به غیر از زدگی از دین هیچ دستاوردی نصیب ما نمی شود.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: نیاز است تا در حوزه سیاست گذاری و تولیدات متناسب با فضای کودک تغییر نگرش جدی صورت بگیرد و حوزه های علمیه در این میان نقش ویژه ای برعهده دارد که با ورود طلاب متعهد در این عرصه شاهد بازتولید محتواهای دینی و اخلاقی به فراخور محدوده سنی کودکان و نوجوانان بوده و مانع هل دادن آنها به سمت دشمن شویم./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات