۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۱۱۲۳۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

اگر ولایت فقیه نبود، عزت و اقتدار نظام نیز به وجود نمی‌آمد

آیت‌الله اسلامیان گفت: اگر ولایت فقیه نبود، عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به وجود نمی‌آمد، زمانی که اهمیت ولایت فقیه آشکار شود می‌توان به نقش ویژه مجلس خبرگان رهبری پی‌برد.
آیت الله اسلامیان

آیت‌الله علیرضا اسلامیان، نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که رکن مهم حکوم دینی ولایت فقیه است، گفت: کسی که با ساختار سیاسی حکومت ایران آشنایی داشته باشد به اهمیت این نهاد انقلابی آگاه خواهد بود.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در خبرگان رهبری با اشاره به مخالفت‌های دشمنان داخلی و خارجی با مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: دلیل مخالفت دشمنان بسیار روشن است؛ اهرم‌های قدرت در حکومت دینی و جمهوری اسلامی ایران در طول یکدیگر قرار دارند و مشروعیت خود را از ولایت فقیه دریافت می‌کنند ولی دشمن این را نمی‌خواهد.  

وی با تأکید بر این که عمود اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیه است، تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با قانون اساسی فرموده بودند؛ اگر در قانون اساسی چیزی جز اصل مترقی ولایت فقیه نبود باز هم باعث افتخار بود.

آیت‌الله اسلامیان، افزود: اگر ولایت فقیه نبود، عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به وجود نمی‌آمد، زمانی که اهمیت ولایت فقیه آشکار شود می‌توان به نقش ویژه مجلس خبرگان رهبری پی‌برد.

وی، خاطرنشان کرد: در صورتی که مجلس خبرگان نبود ولی فقیه واجد شرایط نیز وجود نداشت. بنابراین مسأله انتخاب رهبر و نظارت بر تداوم شرایط رهبری از جمله وظایف این نهاد انقلابی است.

آیت‌الله اسلامیان، اظهار داشت: برخی می‌گویند مجلس خبرگان رهبری چگونه می‌‌تواند بر رهبر معظم انقلاب نظارت داشته باشد، در حالی که این مطلب مغالطه‌ای بیش نیست.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری موظف نیست تا بر فعالیت‌های رهبری نظارت داشته باشد بلکه وظیفه دوم این نهاد انقلابی نظارت بر تداوم شریط رهبری است نه آن که نظارت بر رهبری داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیگر فعالیت‌های مجلس خبرگان رهبری، گفت: اعضای این نهاد انقلابی با رصد برخی مشکلات کلان مدیریتی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی کشور، مسؤولان مربوطه را دعوت کرده و توضیحاتی در رابطه با آن مشکلات می‌خواهند و پس از بررسی موانع می‌کوشند تا آن‌ها را برطرف سازند./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات