۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۱۱۲۰۹
رییس کمیته امداد امام خمینی خبر داد؛

راه اندازی مددکاری اسلامی برای نخستین بار در قم با حضور طلاب و تفاهم با حوزه

فتاح از راه اندازی مددکاری اسلامی برای نخستین بار در قم با حضور طلاب و با تفاهم با مسؤولان حوزه خبر داد و گفت: این کار بسیار اثرگذار بود و سعی داریم این ایده در کل کشور توسعه پیدا کند.
فتاح دیدار رئیس کمیته امداد امام (ره)با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) پیش از ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در کمیته امداد نسبت به مسائل فرهنگی حساس هستیم، گفت: مرکز فرهنگی حضرت معصومه(س)سال گذشته در قم افتتاح شد که برای دوره های آموزشی قرار داده شده و افراد تحت پوشش از آموزش ها استفاده می کنند.

وی افزود: چنین مرکزی در مشهد هم قرار داده شده و این دو شهر مرکز تمام فعالیت های عقیدتی و فرهنگی کمیته امداد شده است، برنامه امسال کمیته امداد اعزام 150 هزار نفر از افراد تحت پوشش به مشهد مقدس برای زیارت است، متأسفانه هنوز افرادی را به این سفر می بریم که نخستین حضورشان در مشهد است، سعی داریم که این وضعیت تغیر پیدا کند.

فتاح با اشاره به برنامه ریزی کمیته امداد برای تسهیلات قرض الحسنه به افراد تحت پوشش اظهار داشت: مراجعه به بانک ها کار را ساخت کرده بود اما الان که مجوز گرفته شده و صندوق قرض الحسنه امداد را راه انداختیم که خوشبختانه کار بسیار تسهیل شده است.

وی ادامه داد: وام ها قرض الحسنه است و هر نوع وامی با پرداخت سود در کمیته امداد ممنوع شده است، برای توسعه فرهنگ خیر و احسان هم برنامه ریزی هایی داریم که از ظرفیت صداوسیما هم استفاده می شود، در مجموع اعتماد مردم به کمیته امداد بیشتر شده و همواره مردم به طرح های کمیته اعتماد داشته اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که با پیگیری های کمیته امداد دولت و مجلس کار بزرگی انجام دادند، ابراز داشت: مستمری مددجویان کم بود، خوشبختانه این کار انجام شد و بحث های انتخاباتی هم انگیزه ها را بیشتر کرد و در حال حاضر 3 ماه است که پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: اگر قبلا به عنوان مثال خانواده ای 5 نفره 100 هزار تومان دریافت می کرده در حال حاضر این مبلغ به 400 هزار تومان رسیده است، پیگیری ما و همت دولت و مجلس این است که در ادامه این روند بهتر هم بشود.

فتاح خاطرنشان کرد: مسأله خودکفایی افراد تحت پوشش کمی سخت شده است اما سعی داریم که بیشتر به این موضوع بپردازیم و در این زمینه برنامه ریزی هایی انجام شده است، وام اشتغال و خوکفایی اصل کار ما است، سال گذشته با همکاری بانک ها موفق شدیم بیش از 100 هزار فقره وام قرض الحسنه پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: امسال هم با همت مجلس که وام ها را دو برابر کرده است پیش بینی می شود که بتوانیم بیش از 150 هزار وام پرداخت کنیم و افراد خود بتوانند درآمد داشته باشند،  در بحث درمان هم به بیمه تکمیلی اهمیت دادیم، مسکن هم اهمیت خاصی در برنامه های ما دارد و تا زمانی که مسکن حل نشود نمی توان کارها را ساماندهی کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که با دولت و مجلس تعامل داریم، گفت: اصل کار و ریشه حل مسائل اقدامات دولت است، بحث واردات، صادرات، تولید و اشتغال اگر حل نشود و به رکود و تورم برسد مشتری های کمیته امداد زیاد می شوند.

وی افزود: متأسفانه کارها بعد از وقوع واقعه است، در عین حال در هماهنگی با مجموعه نظام هستیم تا بتوانیم اشتغال را توسعه دهیم و باری از دوش مردم برداریم، تمام تلاش این است که در چارچوب احکام شرع عمل شود، خوشبختانه در رأس هیأت امنایی که از سوی رهبر انقلاب منصوب شدند روحانی با فضیلت حجت الاسلام والمسلمین کازرونی حضور دارد؛ در کمیته امداد روحانیان حضور دارند و همچنین اتصال به حوزه ها پیدا کردیم.

فتاح از راه اندازی مددکاری اسلامی برای نخستین بار در قم با حضور طلاب و با تفاهم با مسؤولان حوزه خبر داد و اظهار داشت: این کار بسیار اثرگذار بود و سعی داریم این ایده در کل کشور توسعه پیدا کند، چیزی که کار را مشکل کرده بالغ بر یک میلیون نفر زن سرپرست خانوار است که درآمد بر دوش خانم افتاده است.

وی ادامه داد: حدود یک و نیم میلیون نفر سالمند، حدود 200 هزار یتیم، حدود 400 هزار بچه و دانش آموز، 72هزار دانشجو و 20 هزار نفر مریض صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند، تکریم ها خانواده قطعا هدف اصلی ما است.

رییس کمیته امداد با بیان این که برای مناطق محروم و مرزی اهمیت خاصی در امداد قائل هستیم، ابراز داشت: سرکشی به خانواده ها فضیلتی برای مدیران کمیته امداد است؛ به جد امداد الکترونیک را دنبال می کنیم و در این زمینه باید فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات