۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۱۱۱۵۴
حجت الاسلام رسولی:

فرآیند جذب طلبه نیاز به تغییر دارد

مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) گفت: اخلاق و اعتقاد نباید به تنهایی ملاک جذب طلبه واقع شود، حوزه های علمیه نیاز به نیروی متعهد با اخلاق کارآمد دارند.
رسولی

حجت الاسلام علی رسولی، مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) شهر همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، بیان داشت: کاهش جمعیت یکی از مشکلات موجود در جامعه به شمار می رود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر کاهش جمعیت سبب شده که مراکز علمی به ویژه حوزه های علمیه نتوانند به خوبی و با کیفیت بالا نیروی با استعداد و نخبه جذب کنند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) با اشاره به اهمیت جذب نیروی با استعداد در حوزه های علمیه، ابراز داشت: حوزه های علمیه باید بهترین نیروی های موجود در جامعه را جذب کنند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر طلابی جذب حوزه های علمیه می شوند که دارای استعداد متوسط با بالا هستند، بدین صورت که عده ای از نخبه های علمی کشور جذب دانشگاه ها می شوند.

حجت الاسلام رسولی گفت: یکی از راه های جذب طلاب تبلیغ چهره به چهره است، مبلغان حوزه علمیه باید نیروهای خود را از مدارس و دانشگاه ها به صورت چهره به چهره جذب کنند.

وی در ادامه افزود: نباید تبلیغات جذب طلبه منحصر در زمان محدودی قبل از آزمون ورودی باشد، صدا و سیما و رسانه ها باید حوزه های علمیه را به مردم و به ویژه قشر جوان بشناسانند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) بیان داشت: اخلاق و اعتقاد نباید به تنهایی ملاک جذب طلبه واقع شود، حوزه های علمیه نیاز به نیروی متعهد با اخلاق کارآمد دارند.

وی در پایان با اشاره به جذب حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) خاطرنشان کرد: حوزه علمیه آیت الله دامغانی(ره) که از مدارس سفیران هدایت استان همدان بشمار می آید همه ساله یک کلاس درسی به تعداد 25 نفر طلبه جذب می کند./۹۷۹/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات