۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۱۱۱۴۹
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

حمایت از نظام و انقلاب از وظایف یک حوزه انقلابی است

حجت الاسلام مروی، به‌روز بودن، پشتیبانی از ولایت‌فقیه و کادر سازی مناسب را از شاخصه‌های حوزه علمیه دانست و گفت: حمایت از نظام و انقلاب از وظایف یک حوزه انقلابی است.
حوزه انقلابی

حجت‌الاسلام غلامعلی مروی، رییس مجمع نمایندگان طلاب آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بابیان اینکه  حوزه در پشتیبانی از نظام تا به امروز عملکرد خوبی داشته است، ابراز کرد: حوزه علمیه هر جا لازم بوده است از آن حمایت کرده و آن را تقویت کرده است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه باتربیت نیروهای انقلابی، آن‌ها را در نهادهای مختلف به‌کارگیری کرده است، در واقع این افراد فرزندان ولایت هستند و  حمایت از نظام و انقلاب را وظیفه خود می‌دانند از این رو است که در همه صحنه‌های نظام وانقلاب حضور فعال و تاثیرگزار دارند.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اظهار داشت: اگر رهبر معظم انقلاب فرمودند«اگر حوزه، انقلابی نماند نظام درخطر انحراف قرار می‌گیرد» این‌یک احساس خطری است که ایشان در دیدار نمایندگان طلاب این خطر را اعلام کردند و صریح هم فرمودند اگر حوزه، انقلابی نماند نظام آسیب می‌بیند و درخطر انحراف قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مروی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به برکت قیام حضرت امام(ره) و جامعه روحانیت به وجود آمده است، بنابراین بایستی در ادامه هم پشتیبان نظام باشند تا در مسیری که برای آن برنامه ریزی شده است حرکت کند تا به آن اهداف و آرمان‌های مشخص‌شده برسیم.

وی بابیان اینکه  مرکز تولید تفکر اصلی اسلام حوزه است، اظهار داشت: در ماواقع تفکر اصلی اسلامی از حوزه به وجود آمده است نه از جای دیگر، نهادهای دیگر مانند اقشار مردم، دانشگاه‌ها و فرهنگیان انقلاب را به خاطر اینکه منشأش حوزه و تفکر اسلامی بود حمایت کردند.

 حجت‌الاسلام مروی بابیان اینکه  مرجعیت انقلاب و انقلابیون روحانیت بوده است نه نهادهای دیگر، تصریح کرد: انقلاب اسلامی فرزند حوزه است، بنابراین حوزه باید از فرزند خود حمایت و آسیب زدایی کند و برای آینده آن همانند پدری که برای فرزندش برنامه‌ریزی می‌کند، طرح و برنامه داشته باشد.

 عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اظهار داشت: بقای انقلاب اسلامی نباید تنها محصور یا محدود به داخل کشور شود، در واقع فضای انقلاب به صدور انقلاب و جهان سازی انقلاب منوط است.

وی بابیان اینکه حوزه مرکز تولید فکر جهانسازی انقلاب است، بیان کرد: حوزه ازاین‌جهت اهمیت دارد که باید انقلابی بماند و انقلابی فکر کند و آن را در سطح جهان گسترش دهد یعنی سایر کشورها را با این موضوع مهم آشنا کند.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به برخی از شاخص‌های حوزه انقلابی گفت: نخستین شاخصه یک حوزه انقلابی این است که از مدیریت و مدرسین انقلابی برخوردار باشد.

نماینده طلاب میاندوآب و شاهین‌دژ اظهار داشت: همه کارهایی که در حوزه انجام می‌شود باید از روی اخلاص انجام بگیرد چون اگر اخلاص از حوزه برداشته شود کارهایی که در حوزه انجام می‌شود بدون اخلاص باشد به‌جایی نمی‌رسد و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی دفاع از اسلام در برابر آخرین شبهات را یکی دیگر از وظایف حوزه انقلابی دانست و اظهار داشت: حوزه به‌عنوان یک مرکز پاسخ‌گو به این شبهات باید نیروهای برجسته و خلاقی را تربیت کند و به‌صورت فعال در این راستا کار انجام بدهد، درواقع اگر حوزه به‌طرف رفاه‌طلبی و ریاست‌طلبی حرکت کند، به یقین نظام آسیب می‌بیند.

حجت‌الاسلام مروی یکی دیگر از شاخصه‌های حوزه انقلابی را پایبندی به استقلال دانست و ابراز کرد: حوزه‌ای می‌تواند در بخش‌های مختلف تأثیرگذار باشد که مستقل باشد یعنی اگر حوزه مستقل بماند حرف‌های خودشان را می‌تواند راحت‌تر بزند.

وی به‌روز بودن، پشتیبانی از ولایت‌فقیه و کادر سازی مناسب را از دیگر شاخصه‌های حوزه علمیه دانست و گفت: متأسفانه گاهی نیروهای انقلابی در بدنه حوزه تضعیف می‌شود و این هرگز شایسته یک حوزه انقلابی نیست؛ درحالی‌که این افراد باید شناسایی شوند و از آن‌ها در مناصب مختلف استفاده کرد./875/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات