۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۱۱۰۳۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عامل اصلی اقتدار نظام مجلس خبرگان است

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی، گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند که رأس نظام ولی فقیه بوده و اعتبار ولایت فقیه نیز وابسته به خبرگان است، از این رو برای نابودی اصل ولایت فقیه از مسیر خبرگان عبور می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره با سالگرد تأسیس نخستین جلسه مجلس خبرگان در سال 62، اظهار داشت: این نهاد انقلابی جایگاه ویژه‌ای در پیشبرد اهداف انقلاب دارد، چرا که مهم‌ترین کار اعضای خبرگان، انتخاب رهبر جمهوری اسلامی ایران و نظارت بر شرایط رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری جایگاه فوق‌العاده دارد، تصریح کرد: از آنجایی که رهبر در جامعه دینی ما بالاترین مقام را عهده‌دار است، طبیعتاً مجلس خبرگان رهبری نیز به طبع آن دارای جایگاه ویژه‌ای خواهد بود.

وی افزود: رأی و اعتماد مردم به اعضای خبرگان رهبری، این نهاد را بر آن می‌دارد در عرصه‌های مختلف نظام مطالبه‌گری کرده و تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب انجام دهند.  

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که عده‌ای در تلاشند تا مجلس خبرگان را تضعیف کنند، خاطرنشان کرد: برخی با عناد و دشمنی نسبت به مجلس خبرگان می‌کوشند تا جایگاه رفیع این نهاد انقلابی را تخریب کنند.

وی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری، عامل اصلی اقتدار اسلامی و ستون خیمه نظام ولایت است، گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به خوبی می‌دانند که رأس نظام ولی فقیه بوده و اعتبار ولایت فقیه نیز وابسته به مجلس خبرگان رهبری است، از این رو برای نابودی اصل ولایت فقیه از مسیر خبرگان عبور می‌کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، گفت: برخی از مخالفان مجلس خبرگان رهبری با دسته نخست تفاوت دارند، چرا که آنها از روی عدم آگاهی چنین اقداماتی انجام می‌دهند. به همین علت باید با روشنگری، جایگاه این مجلس بر آنها تفسیر شود تا دست از اقدامات تخریبی علیه این نهاد بردارند.

وی انتخاب رهبری و اعتماد مردم به نظام اسلامی ایران را بزرگ‌ترین دستاورد مجلس خبرگان برشمرد و اظهار داشت: اعضای خبرگان  با حضور در مراکز مختلف و ارتباطات مردمی که دارند، به نشر و گسترش روحیه انقلابی کمک کرده و اقبال عمومی را نسبت به جایگاه ولایت فقیه افزایش می‌دهند./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات