۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۱۰۸۲۶
به بهانه روز عفاف و حجاب؛

نامه یک روحانی به «آزادی خواهان»

برادر و خواهرم؛ شاید برخی ها بهشت و یا جهنم رفتنِ عزیزترین هم وطنانشان برایشان مهم نباشد؛ اما برای من که یک روحانی هستم، مهم است.
آزادی، نوشتن،

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهروز دلارو، پژوهشگر و استاد حوزه علمیه در نوشتاری با عنوان «نامه ای به آزادی خواهان» به نکات مهمی درباره عفاف و حجاب و مفهوم آزادی پرداخته است که در ذیل تقدیم حضور خوانندگان محترم رسا می شود.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای جامعه ایرانی بلکه تمام جوامع بشری دغدغه شده است مسئله جایگاه آزادی جنسی و تبیین جایگاه خانواده در جامعه است. اگر با نگاهی تزبینانه در بین جوانان قدم بزنیم ، سؤالاتی را در پیش رویشان می بینیم که باید پاسخی منطقی و روشن به آنها داد. سؤالاتی که بیانگر ماهیت تمدن هاست. سؤالاتی از قبیل اینکه منظور از آزادی چیست؟ در بسیاری از مواقع مشاهده می کنیم که برخی از سیاست مداران در میتینگ های تبلیغاتی خود، شعار آزادی را محور بیاناتشان قرار می دهند و در پی آن بسیاری از جوانان هم به جهت حمایت از آزادی پیرو آنها هستند. آیا واقعا آنها به دنبال آزادی هستند؟ آیا مراد ایشان از آزادی، آزادی جنسی است؟! آیا آزادی جنسی، در سیستم راهبردی دین مبین اسلام، جایگاهی دارد؟ دین اسلام چه راهکاری را در راستاری مدیریت غرایز به جوامع پیشنهاد می کند و چرا؟!

این سؤالات امروز جزو مهمترین سؤالاتی است که هر مکتبی که خواهان تمدن سازی است باید موضع خود را نسبت به آنها روشن نماید. از این روی بر آن شدم تا در نامه ای صمیمی به جوانان مملکتم پاسخ برخی از این سؤالات را ارائه نمایم. نامه را با دقت مطالعه بفرمایید.

برادرم و خواهرم سلام

سلامی گرم که الفش را به نام آزادی رقم می زنم؛ اما نه از جنس آزادی که سال‌هاست عده ای سودجو در این مرز و بوم فریاد می زنند. آزادی قلم، آزادی بیان، آزادی در دین مداری و... . بر همگان روشن است که دین اسلام مصرانه از آزادی و آزادی خواهان حمایت کرده و می کند. هیچ گاه واژه زیبای مولایمان حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) را فراموش نمی کنم: «اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید» هیچ عقل و منطقی اسارت و در بند بودن را نمی پذیرد.

اجازه دهید کمی صمیمی تر و صادقانه تر برایتان بنویسم. دین من و شما اسلام است و خوب می دانیم که یکی از راهبردی ترین دستورات دین اسلام برای حفظ حیای جامعه، عفت و پاکدامنی است؛ از این رو اگر جامعه ای بخواهد سرشار از امنیت و آرامش باشد، طبیعی است که زنان نیز همانند مردان نباید از این آرامش بی بهره باشند. اما امروزه برخی ها گستاخانه می خواهند به حریم حقوق زنان تجاوز کرده و سخن از پرده‌دری می زنند. و عجیب تر این است که از واژه آزادی نیز استفاده می‌کنند. اما دقیقا مرادشان را از آزادی بیان نمی‌کنند. چرا؟!

برادرم و خواهرم

در حال حاضر دنیای غرب دچار یک نوع بحران در حیطه حقوق زنان شده است. بحرانی که به هویت حقیقی زنان مربوط می‌شود. بحرانی که جایگاه زن را در ارضای غرایز جنسی مردان و جایگاه مردان را در شهوترانی‌های جنسی خلاصه می‌کند. بحرانی که بی احترامی به حقوق زنان نقطه آغازین آن محسوب می‌شود. شاید از برادرتان دلیل می خواهید. در توضیح لازم است عرض کنم که پشتوانه محصولات فرهنگی هر جامعه ای، اندیشه ها و رویکرد های فکری ایشان است. در حقیقت مانیفست هر جامعه ای راهبرد ها و موقعیت های مشخصی را برای آن جامعه تعریف می کند. به نظر شما پشتوانه افزایش بی رویه فیلم های پورنوگرافی در غرب چیست؟ به نظر شما آمار تجاوزات بسیاری که از کشورهای غربی به دست ما می رسد، نشان از چیست؟ به نظر شما پشتوانه منطقی اینکه زنان به اجبار باید به تن فروشی، جهت بالا رفتن روحیه سربازان آمریکایی پایبند شوند، چیست؟! فقط کافی ست چند لحظه ای را در اینترنت مطالعه کنیم تا حقیقت روشن شود.

برادرم و خواهرم

نمی دانم منظور برخی که مفهوم آزادی را در سر می پرورانند چیست؟ اما اگر منظورشان همین باشد که حریمی برای عفت و عزت زنان مان قائل نباشیم، خطر بزرگی در کمین است. خطری از جنس بحران هایی که در کشورهای غربی رخ داده است. شاید برای برخی ها که جیبشان سرشار و کِیف مادی شان کوک است، مهم نباشد که فرجام زنان جامعه ما چه می شود!!! شاید برخی ها بهشت و یا جهنم رفتنِ عزیزترین هم وطنانشان برایشان مهم نباشد!!! اما برای من که یک روحانی هستم، مهم است. شاید برای برخی که سوار بر کشتی قدرت بر دریای حقوق مردم سفر می کنند مهم نباشد که سرنوشت جوامع بشری چه خواهد شد؟! اما برای من مهم است. شاید برخی ها مفهوم آزادی که سیدالشهداء (علیه السلام) در درسنامه کربلا به بشریت آموخت را خلاصه در مذاکره با آمریکا و کشورهای غربی بدانند، اما من این گونه نمی اندیشم.

برادرم و خواهرم

دین من و شما اسلام است. همان اسلامی که تمام بشریت را به بندگی و یکدلی فراخوانده است. دینی که بندگی را در سایه کانون گرم خانواده تعریف می کند. آنجا که به مردان توصیه می کند «به جای خشونت ها و آزار جنسی زنان، هنگامی که وارد محیط خانه می شوید به همسرتان واژه لذت بخش «دوستت دارم» را هدیه کنید.» و باز هم آنجایی که به زنان توصیه می کند «که همسران شما مایه افتخار و اقتدار شما هستند، وقتی که از بیرون وارد محیط منزل می شوند مهربانی و لبخند را نثارشان کنید.»

برادرم و خواهرم

دین اسلام به عنوان مکتب برتر کانون گرم خانواده را به عنوان بهترین راهکار جهت ارضای غرایز عاطفی و جنسی مطرح می کند. خانواده محیطی است که آرامش و امنیت را به انسان ها تزریق می کند. خانواده سالم، ضامن نسل سالم و در نهایت جامعه سالم می باشد. درون خانواده است که فرزندان حس «در کنار خانواده بودن» را می کنند.

اسلام خانواده را برای زنان پیشنهاد می کند تا به خوبی حس «داشتن یک تکیه گاه» را تجربه کنند. و نیز به مردان پیشنهاد می کند تا خود را در این محیط آرام بخش از حس خوب «پدر بودن» بی بهره نگذارند.

برادرم و خواهرم

امروزه از راه ابزارهای رسانه ای بسیاری راه های ناهمواری را به من و شما پیشنهاد می دهند که ضروری است یکی را انتخاب کنیم. انتخاب بین آرامش و نا آرامی. انتخاب بین خدا و شیطان. یک راه شما را به دوستی های منفی، ارتباطات ناسالم، و آزادی های کاذب می کشاند. و راه دیگری نیز هست که به شما کانونی سرشار از صمیمت و معنویت را پیشنهاد می کند.

بدون تعارف و در یک کلمه می خواهم بگویم راهی را انتخاب کنید که پس از مدت اندکی پشیمانی را به ارمغان نیاورد. راهی که سلامت جامعه، آبروی پدر و مادر عزیزتان و نیز امنیت مادی و معنوی شما و جامعه شما را دربرداشته باشد./۹۱۸/ی۷۰۲/س

والسلام

۱۳۹۶/۴/۲۰

 

 

ارسال نظرات