۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۱۰۸۰۰
دکتر حداد عادل خبر داد؛

تشکیل شورای پشتیبان حوزوی شورای تحول علوم انسانی

شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.
حداد عادل

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 138 شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر حداد عادل با اشاره به لزوم تقویت ارتباط با حوزه­های علمیه گفت: خوشبختانه با اهتمام شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت ارتباط با حوزه های علمیه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وی افزود: در همین راستا، شورای پشتیبان حوزوی به منظور بررسی و تبیین مبانی نظری تحول در علوم انسانی از منظر اسلام تشکیل شده و کار خود را آغاز کرده است.

پس از سخنان دکتر حداد عادل بررسی سرفصل  آموزشی و برنامه درسی رشته حقوق انرژی، در مقطع کارشناسی ارشد در دستور کار قرار گرفت و دکتر سید فضل  الله موسوی، رئیس کارگروه حقوق شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به تشریح چرایی و لزوم راه اندازی این رشته پرداخت.

در ادامه جلسه، دکتر ارشدی مدیر گروه حقوق انرژی پژوهشگاه انرژی و عضو کارگروه حقوق شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی در گزارشی روند تدوین این سرفصل  درسی با توجه به محورهای چهارگانه اسلامی شدن علوم انسانی را تشریح کرد.

در این گزارش با اشاره به فراگیر بودن این رشته و شمول آن بر رشته­هایی مانند حقوق نفت و گاز و ... طرح برخی مباحث مانند انرژی های تجدیدپذیر، ارتباط حقوق انرژی با منافع ملی کشور و ... نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

در ادامه جلسه، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است:

توجه به رویکرد آینده نگرانه در این زمینه، درنظر گرفتن ارتباط این رشته با سایر رشتههای حقوق و فناوریهای جدید، ارتباط این رشته درسی با برخی مباحث فقی در زمینه انفال، لزوم تدریس حقوق اداری ویژه سازمان¬ های مرتبط با انرژی و لزوم تدوین متون آموزشی مناسب در این زمینه.

 پس از سخنان اعضاء و نتیجه گیری مباحث مطرح شده مقرر شد این سرفصل  پس از اعمال اصلاحات مجدداً در شورا مطرح شود./۹۹۸/د۱۰۱/س

ارسال نظرات