۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۱۰۷۷۸
سخنگوی حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با رسا:

به فرمان سیدحسن‌نصرالله برای نابودی اسرائیل لبیک خواهیم گفت/ ناقوس مرگ داعش در منطقه به صدا در آمده است

سخنگوی گردان حزب‌الله عراق با اشاره به تهدیدات اخیر اسرائیلی‌ها در لبنان خاطر نشان کرد که آماده مبارزه با اسرائیل در خاک لبنان هستیم.
سخنگوی حزب الله لبنان در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، سید جعفر الحسینی سخنگوی گردان حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بخش بین‌الملل خبرگزاری رسا، با تبریک آزادسازی موصل به بسیج مردمی و نیروهای عراقی گفت: امروز ما با پروژه صهیونیستی ـ آمریکایی داعش در منطقه مبارزه می‌کنیم. داعش ساخته آمریکا و اسرائیل است و به عنوان ابزار استکبار جهانی در منطقه شناخته می‌شود. نتیجه پیروزی رزمندگان در موصل بر حکومت ساختگی داعش در ادامه پیروزی‌هایی است که در صلاح الدین، الانبار و اطراف بغداد به دست آمد. بخش اعظمی از مناطق موصل آزاد شده و تنها مناطقی مانند تلعفر، الحویجه و اطراف موصل باقی مانده که به زودی آزاد خواهند شد اما مهم آزادی شهر موصل و شکست سنگین داعشی‌ها است. به جرأت می‌توان گفت که طرح آمریکا و اسرائیل برای تقسیم منطقه با آزادی موصل و شکست داعش در عراق به شکست انجامید.

آمریکا هیج نقشی در آزادسازی موصل نداشت
وی با اشاره به زمان‌های اعلام شده برای پایان جنگ با داعش در عراق از سوی آمریکا افزود: آمریکایی‌ها بارها از سیطره بر داعش در عراق سخن گفته و در ابتدا مدعی بودند که نابودی کامل داعش به ده سال زمان نیاز دارد اما پس از مشاهده توان و قدرت نظامی الحشد الشعبی مدت زمان سه یا چهارسال را اعلام کردند. آمریکایی‌ها بسیار تلاش کردند تا مانع از پیشروی سریع ارتش و بسیج مردمی عراق شوند و با وارد ساختن فشار بر حکومت عراق خواستار توقف اقدامات گردان‌های وابسته به بسیج مردمی بودند. اگر دخالت آمریکا و فشارهای بین‌المللی بر دولت عراق نبود باید زودتر از نه‌ماه عملیات موصل به پایان می‌رسید. این توانایی در الحشد الشعبی بود که در پنج ماه موصل را آزاد سازد اما به دلیل وجود برخی نفوذیان و خائنان در دستگاه‌های دولتی و همراهی با سیاست‌های آمریکا این موفقیت به تاخیر افتاد.

الحسینی ادامه داد: مهم این است که ما معرکه موصل را به پایان رساندیم و در این مسیر هیچ تکیه‌ای بر آمریکا نداشتیم بلکه دخالت‌های نابجای آمریکا در عملیات موصل سبب تاخیر در پیروزی این عملیات شد. آمریکایی‌ها خودشان اعتراف و جامعه جهانی نیز مشاهده کرد که چگونه حمله هوایی آمریکا در موصل چندین غیر نظامی را به کام مرگ کشاند. تجربه حضور آمریکا در سایر عملیات و سنگ اندازی آنها را به دولت عراق متذکر شدیم و بارها نیز اعلام کردیم که سیاست آمریکا در عملیات نظامی بر تخریب تمامی مناطق و زیرساخت‌ها است همانگونه که در الرمادی این اتفاق افتاد اما ما مخالف چنین سیاستی هستیم.

سخنگوی گردان حزب‌الله عراق با تبیین اشتباه بودن انتساب پیروزی‌های موصل به برخی کشورهای عربی و یا ائتلاف بین‌المللی علیه داعش خاطر نشان کرد: ائتلاف بین‌المللی شش ماه پس از ورود داعش به موصل تشکیل شد و آمریکا برای گسترش داعش در عراق و سیطره آن بر تمام کشور شرط‌بندی کرده بود اما به فضل الهی و مقاومت رزمندگان و حامیان محور مقاومت خصوصا جمهوری اسلامی ایران، تمامی گردان‌های مقاومت که با استراتژی واحد و فکر مشترک هدایت می‌شدند توانستند داعش را در عراق نابود کنند. بنابراین ائتلاف آمریکا تنها یک پوشش برای کمک به گسترش داعش و فشار بر نیروهای مردمی و مقاومت برای عدم پیشروی به سمت مناطق داعش نشین بود. ائتلاف آمریکایی ضدداعش به صورت کاملا مستقیم از داعش حمایت کرده است.

اسرائیل قطعا از صحنه روزگار محو خواهد شد
این مقام مسؤول در عراق تاکید کرد: حوادث و اتفاقات فعلی در مرز عراق و سوریه سخنان ما مبنی بر دخالت مستقیم و حمایت آشکار آمریکا از داعش را اثبات می‌کند. رزمندگان عراقی تلاش می‌کنند تا شرایط کنونی را اثبات و تمامی مرزهای مشترک با سوریه را آزاد کنند اما عملا آمریکا با این اقدامات مخالف است. در همین ده‌روز اخیر آمریکا به صراحت تمام نیروهای عراقی را تهدید کرد که هر گروهی به مرز عراق و سوریه نزدیک شود مورد هدف قرار خواهد گرفت. اما بایستی به مرزها برسیم و مانع از حضور بیشتر آمریکا در عراق و دخالت در امور داخلی کشور شویم زیرا تمام مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و امنیتی از ناحیه آمریکا است. همانگونه که مقام معظم رهبری اعلام کردند آمریکا باید خارج از گود سیاسی عراق بایستد. ما به شدت با هرگونه دخالت در امور داخلی کشور از سوی عراق مقابله خواهیم کرد زیرا این آمریکا بود که سبب تضعیف و نابودی ارتش عراق شد.

الحسینی با تشریح نگرانی اسرائیل از منطقه جولان و امکان استقرار نیروهای مقاومت و جنگ در این منطقه تصریح کرد: هر اتفاقی که در منطقه از کشتار، ویرانی، آوارگی و ... رخ می‌دهد، دلیل اصلی آن رژیم اشغالگر قدس است. ما الان با داعش به عنوان ساخته دست آمریکا و اسراییل و بازوی اجرایی آنها در منطقه مبارزه می‌کنیم. آنها داعش و سایر سازمان‌های تروریستی را ایجاد کردند تا خاورمیانه را درگیر جنگ‌های داخلی کنند تا از این رهگذر جهاد و مبارزه با اسرائیل فراموش شود اما فرزندان مقاومت به دعوت سید حسن نصرالله برای مبارزه با اسرائیل لبیک خواهند گفت. اگر به لبنان کوچکترین تعرّضی شود رزمندگان مقاومت در آن معرکه نیز حاضر خواهند شد. ما به سخنان امام و رهبرمان آیت الله سید علی خامنه‌ای ایمان داریم که تا بیست و پنج سال دیگر کشوری به نام اسراییل در نقشه جهانی نخواهد بود. اسرائیلی‌ها سخنان سید حسن نصرالله را جدی بگیرند یا خیر مطمئن باشید که اسرائیل نابود شدنی است./981/ب920/ر

ارسال نظرات