۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۱۰۷۳۴
آیت الله سعیدی:

شورای شهر قم از حاشیه های سیاسی و حزبی پرهیز کند

امام جمعه قم با اشاره به اینکه نعمت و فرصت خدمت به مردم بالاترین سرمایه و نعمت برای مسؤولان است، گفت: اولویت و رسالت اصلی مسؤولان و اعضای شورای شهر پرداختن به مسائل واجب و ضروری است؛ نه حاشیه های سیاسی و حزب بازی.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم امروز در دیدار منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم که در سالن محراب آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که فرصت خدمت به مردم بهترین نعمتی است که خداوند به انسان عطا می کند و اگر انسان قدر دان این نعمت نباشد این نعمت از او سلب خواهد شد، گفت: آرای مردم امانت الهی بوده و مراقبت از این آرا به معنای خدمت رسانی شایسته به مردم است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اعتماد مردم به یک مسؤول بالاترین سرمایه برای آن مسؤول است، گفت: اعضای شورای شهر باید بدانند که مردم به آنها اعتماد کرده اند و این اعتماد برای آنها بالاترین سرمایه است.

آیت الله سعیدی با اشاره به وجود سلایق و تفکرات مختلف در میان مردم قم گفت: همه مردم قم در عین وجود سلایق و گرایش های مختلف سیاسی و اجتماعی در زمینه خدمت رسانی مسؤولان به شهر اتفاق نظر دارند و اعضای شورای شهر باید این خواست مردمی را برآورده کنند. امروز همه در این مساله اتفاق نظر دارند که شواری شهر باید به شهر خدمت کند.

وی با توصیه به اعضای شهر مبنی بر پرداختن به امور لازم و ضروری تصریح کرد؛  تا زمانی که امور ضروری و واجب مردم بر زمین مانده است؛ مسؤولان و اعضای شورای شهر نباید وقت خود را صرف مسائل حاشیه ای و حزب بازی های سیاسی کنند.

امام جمعه قم با اشاره به روند انتخاب رییس شورای شهر و شهردار قم ادامه داد: در انتخاب شهردار و رییس شورا دو نکته بسیار مهم ضروری است که باید مورد توجه باشد، اول این که برای انتخاب شهردار و رییس شورا زیر بار قبول سفارشات نروید و فشارهای بیرونی را در نظر نگیرید و دوم خودتان اولویت ها را در نظر بگیرید، ملاک و معیارها را بررسی کنید و بر اساس آن شهردار و رئیس شورا انتخاب کنید.

آیت الله سعیدی یادآور شد: تعامل، همدلی و صمیمیت با همه دستگاه ها و نهاد های شهری برای اعضای شورای شهر امری ضروری است و به این مساله هم عقل، هم شرع و هم قانون تأکید دارد. بدانید که برای پیشرفت و خدمت به شهر،  داشتن روحیه اتحاد و همدلی با دیگر دستگاه ها بسیار مهم است./837/ پ۲۰۲/ص

ارسال نظرات